تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اهمیت تفکیک پسماندهای خشک و تر گفت: تفکیک زباله موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و منابع طبیعی می شود.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۴۴۷
تفکیک زباله موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و منابع طبیعی می شود

 


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عباس سعیدی کیا در گفتگو با خبرنگار  این مطلب را اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بهره‌گيري از پسماندهاي خشك و بازيافتي مي‌تواند در توليد بسياري از مواد مصرفي تأثير داشته باشد و اين فرهنگ بايد در جامعه نهادينه شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک پسماندها از مبدا از سال های اخیر در کرج مورد توجه قرار گرفته است، به توضیح اجرای طرح میان شهروندان پرداخت و یادآور شد: در اجرای این طرح شهروندان باید پسماندهای تولیدی خود را در مبدأ به دو دسته خشک و تر تفکیک کرده و در زمان مقرر تحویل مأموران مذکور دهند تا علاوه بر خالص سازی پسماند تر جهت تولید کمپوست با کیفیت مطلوب، به حفظ محیط زیست و بازیافت زباله ها کمک کنند.

وی در ادامه جلوگيري از هدر رفت سرمايه‌هاي ملي و منابع طبيعي، کاهش حجم زباله‌هاي شهري و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي شهروندان در زمينه‌ي مواد زائد را از مهم ترین اهداف اجراي طرح تفکیک زباله ها از مبدا اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر ضرورت ترويج و فرهنگ‌سازى در خصوص طرح تفكيك زباله تاکید کرد و گفت: شهروندان با مشاركت در طرح تفكيك زباله علاوه بر فراهم كردن زمينه سلامت بيشتر محيط زيست،امكان استفاده‌ مجدد از زباله‌هاى بازيافتى مانند كاغذ، شيشه، مواد فلزى، قوطيهاى كنسرو و مواد لاستيكى و پلاستيكى را فراهم مي‌كنند.

سعیدی کیا همچنین تاکید کرد: اولين گام در راستاي تحقق این مهم آموزش و اطلاع‌ رساني به شهروندان است و در واقع اشاعه‌ي فرهنگ جداسازي پسماندها در تمام سطوح به ويژه مراکز آموزشي و مدارس بسيار مهم و ضروري است.

لازم به ذکر است که طی چند سال گذشته تاکنون طرح تفکیک پسماند خشک از مبدا در تمامی مناطق شهرداری کرج در حال اجرا شدن بوده و آموزش این طرح در مدارس نیز در دستور کار قرار داشته است.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین