تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
ایرانی بازگشته از یونان:

زیباتر از ایران جایی نیست/تصاویر

حزب الله : یك ایرانی كه به همراه دو فرزند خود به امید زندگی بهتر می خواست از طریق یونان به اروپا برود، در بازگشت به تركیه گفت: زیباتر از ایران ندیدم، می خواهم به كشورم بازگردم.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۳۴۷
زیباتر از ایران جایی نیست/تصاویر

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اظهارات این ایرانی كه جزو گروه 13 نفره بازگردانده شده به تركیه براساس توافقات تركیه و اتحادیه اروپا در بازگرداندن پناهجویان غیرقانونی، بازتاب گسترده ای در رسانه های تركیه دارد.
 
عملیات بازگرداندن آندسته از پناهجویان غیرقانونی كه پس از 20 ماه مارس (29 اسفند ماه گذشته) از طریق تركیه به یونان رفته اند، بعداز یك وقفه كوتاه دوباره از سر گرفته شده است.
 
در این راستا یك گروه 13 نفره از پناهجویان كه از اتباع ایران، افغانستان و اردن می باشند، روز گذشته (سه شنبه) توسط مقامات یونانی با یك فروند كشتی كوچ به بندر ازمیر تركیه بازگردانده شده و توسط مسئولین اداره مهاجرت وزارت كشور تركیه تحویل گرفته شدند.
 
ایرانی بازگشته از یونان: زیباتر از ایران جایی نیست+تصاویر
 
یك ایرانی كه (كه به نام او اشاره نشده) به همراه دو كودك دو و نیم ساله و 8 ساله خود به یونان رفته بود، در بازگشت به تركیه گفت: از همسرش جدا زندگی می كرد و به امید زندگی بهتر به همراه فرزندان خود می خواست در یك كشور اروپایی زندگی كند، اما اكنون پیشمان است و فهمیده كه بهتر از ایران جایی نیست و می خواهد به كشورش برگردد.
 
براساس توافقات میان آنكارا و اتحادیه اروپا، تركیه این دسته از پناهجویان را به كشور مبدا خود باز خواهد گرداند.
 
امید هزاران پناهجویی كه به دام قاچاقچیان انسان افتاده یا به هنگام عبور از آبهای دریای اژه و مدیترانه در فرار به یونان، در دریا خاتمه می یابد و یا بعداز ورود به خاك اروپا و دیدن مشكلات عدیده و زندگی خفت باری كه در انتظار آنهاست، به پایان می رسد. این پشیمانی گاهی وقت سودی ندارد و پناهجویان وارد راهی می شوند كه بازگشت به زندگی قبلی آنها را بسیار دشوار می سازد.
 
ایرانی بازگشته از یونان: زیباتر از ایران جایی نیست+تصاویر
 
 با آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال 1389 و ادامه آن تاكنون بیش از 5/11 میلیون نفر از جمعیت 5/23 میلیونی این كشور تاكنون آواره شده اند كه حدود 5/4 میلیون نفر آن به كشورهای تركیه، لبنان و اردن رفته اند؛ از میان این آوارگان شمار زیادی نیز از طریق تركیه با گذر از دریای اژه وارد یونان و از آنجا به دیگر كشورهای اروپایی رفته اند؛ در این میان برخی از شهروندان دیگر كشورها نیز به گمان خود از فرصت پیش آمده استفاده كردند غافل از این كه این موضوع نه تنها فرصت نبوده بلكه پایان راه بسیاری از این آوارگان و پناهجویان بود.
 
بسیاری از این آوارگان و پناهجویان یا در راه آبی از تركیه به یونان غرق شدند و یا در سرمای زمستان كشورهای اروپایی و پشت سیم خاردارها مرگ خاموشی داشتند كه رسانه های غربی حتی تاكنون یك درصد آن را هم منتشر نكرده اند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین