تاریخ انتشارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
توجه افکار عمومى دنیا به فاجعه انسانى که در یمن درحال انجام است تا جایى که محاصره غذایى و دارویى بیش از تهاجم نظامى، مردم یمن را آزار مى دهد. در برخى جبهه هاى مقاومت یمن با یک وعده غذایى خود را اداره و همچنان با صلابت مقاومت می کنند.
۰
کد مطلب : ۸۱۱۹۷
همسویى و هم‌پیمانى مردم یمن
در دهه چهارم انقلاب اسلامى که دهه عدالت و پیشرفت نام گرفته است، به حق مقام معظم رهبرى حکیمانه و به هنگام سال جدید را سال همدلى و هم زبانی دولت و ملت نام نهادند چه آن که پیشرفت، بدون عدالت و عدالت نیز بدون همدلى و هم زبانی، زمینه تحقق نمى یابد. در شرایط ویژه منطقه و جهان اسلام به ویژه محیط بین الملل که نگاه دوست و دشمن معطوف به ایران اسلامى است و مى رود تا آرمانها و اندیشه عدالت خواهى و ظلم ستیزى امام خمینى(ره) و آموزه هاى رحمانى و زلال اسلام ناب محمدى با هشدارها و منویات امیدبخش امام خامنه اى(مدظله العالى) و دیگر علما و اندیشمندان دردآشنا و بابصیرت جهان اسلام اعم از شیعه و سنى، کاخهاى ظلم و ستم را در شرق و غرب عالم ویران و به  فضل خدا امید به آینده اى پاک و توأم با امنیت و آرامش فراگیر را در میان ملتهاى تحت ستم تقویت نماید، بر همه آحاد ملت شریف ایران و نیز مدیران و مسؤولان است که همدلى و هم زبانی را از مرحله شعار به شعور و از مرحله حرف به عمل برسانند تا جایى که علی رغم تنوع و اختلاف در سلیقه ها و نظرات اما از درون جامعه انقلابى و اسلامى ما یک صدا و یک فریاد به بیرون منعکس گردد.
در همین راستا همدردی و همراهی یکپارچه مردم شریف ایران با مردم مظلوم یمن، مثال زدنی است زیرا چشم امید ملت مظلوم یمن که این روزها سخت ترین فشارهاى نظامى و اقتصادى و دیپلماسى را از ناحیه قدرتهاى سلطه گر و ائتلاف شوم و البته مرموز جانیان خون آشام بین المللى و منطقه اى، در تهاجم همه جانبه به این مردم بى پناه، تحمل مى نمایند، به حمایتها و کمکهاى انسان دوستانه ملت و دولت غیور ایران اسلامى دوخته شده است.
صحنه یمن در واقع صحنه تقابل قدرتهاى زورگو با ملتى منسجم و مقاوم و یکپارچه است که براى به دست گرفتن سرنوشت خویش قیام نموده و به  فضل الهى مى رود تا بارى دیگر تفوق و پیروزى اراده یک ملت بزرگ را در برابر بمب و موشک و گلوله  و قطعنامه هاى ظالمانه به رخ جهانیان بکشد. ملتى که از مکتب عاشوراى حسین(ع) پیروزى خون بر شمشیر را آموخته و باور دارد.
راستی ائتلاف در تهاجم علیه رژیم صهیونیستى یا علیه ملت مظلوم یمن؟ کدامین امر مورد توجه امّت اسلام است؟
این روزها در برابر دیدگان مردم دنیا به ویژه سازمانها و مجامع بین المللى ازجمله صلیب سرخ جهانى و شوراى امنیت سازمان به اصطلاح ملل و دیدبان حقوق بشر و... اتفاقات دردناکى تا سر حد ایجاد فاجعه انسانى در کشورى مظلوم به  نام یمن جریان دارد. تهاجمات همه جانبه، از بمب باران و زدن زیرساختهاى یمن گرفته تا محاصره غذایى و دارویى و بالاخره جنگ روانى و تبلیغاتى که واقعیت هاى صحنه تجاوز آل سعود و اربابان غربى و صهیونیستى به ملت مسلمان و مظلوم یمن را به گونه اى دیگر جلوه بدهند.
آنچه اکنون در یمن جریان یافته است، محاکمه وجدانهاى بشرى است که البته با رسوایى و محکومیت سران کفر و الحاد و سردمداران تجاوز و نظام سلطه به ویژه آل سعود خاتمه خواهد یافت.
چند نکته اى در این خصوص قابل تأمل است:
1. تهاجم رسانه اى مدیریت شده توسط عربستان و حامیانشان با استفاده از ابزارهاى در اختیار امپریالیسم خبرى و با شگردهاى مختلف جنگ روانى که پایه اصلى آن نشر دروغ و شایعاتى بى پایه علیه جنگجویان و مردم مظلوم و انقلابى یمن، در همین راستا برجسته سازى اخبار دروغ مبنى بر عقب نشینى انصارالله از برخى مواضع خود و یا بروز اختلاف بین انصارالله؛ این در حالى است که هرچه زمان مى گذرد نه تنها بدنه انصارالله منسجم تر بلکه قبائل مختلف را به خود جذب مى نماید و یا با پررنگ جلوه دادن دخالت ایران در یمن و زمینه سازى طرح کلى و مرموز ایجاد حساسیت هاى قومى و مذهبى به ویژه با توجه به تنشهای به وجود آمده بین عربستان و ایران، القاء تقابل عرب و عجم و یا ایران و اعراب و یا شیعه و سنى که البته باید مورد توجه قرار گیرد و با درایت جلوى این القائات با تدابیر رسانه اى گرفته شود.
2. ضرورت تبیین ابعاد مختلف تجاوزگرى عربستان که از طرفى با دلارهاى نفتى و کمکهاى مالى به برخى کشورها در همسوسازى آن ها علیه مردم یمن از هرگونه اقدامى دریغ نمى نماید و از طرفى به جاى ائتلاف نظامى علیه غده سرطانى امت اسلام یعنى رژیم صهیونیستى علیه ملت مظلوم یمن، با وحشیانه ترین شکل ظاهر مى شود.
3. توجه افکار عمومى دنیا به فاجعه انسانى که در حال انجام است تا جایى که محاصره غذایى و دارویى بیش از تهاجم نظامى، مردم یمن را آزار مى دهد. در برخى جبهه هاى مقاومت یمن جنگجویان مسلمان با یک وعده غذایى خود را اداره و همچنان با صلابت در مقابله با تهاجمات مقاومت مى نمایند.
4. مطالبه و درخواست جدى افکار عمومى مردم دنیا و ملت هاى مسلمان از مجامع بین المللى به ویژه دیدبان حقوق بشر و صلیب سرخ جهانى در جلوگیرى از فاجعه انسانى که ممکن است به خاطر تهاجمات آل سعود و حامیانشان در یمن اتفاق بیفتد. در همین راستا ضرورت ایجاد زمینه جذب کمکهاى مردمى به ملت مظلوم و تحت ستم یمن باید مورد توجه همگان باشد.
5. آل سعود در واقع به نمایندگى از نظام سلطه به یمن هجمه برده است و لذا دخالت هواپیماهاى آمریکایى و حتى رژیم غاصب صهیونیستى غیرقابل انکار است و این نه ائتلاف کشورهاى اسلامى بلکه ائتلاف جهان کفر و الحاد و ظلم و سلطه علیه ملتهاى مسلمان و مظلوم می باشد.
6. علی رغم جنگ روانى و تبلیغاتى گسترده علیه مردم یمن و جریان انقلاب و انصارالله، اکنون به  فضل خدا یمن نمادى از اتحاد و همدلى مردمانى مؤمن از فرقه ها و قبائل و مذاهب گوناگون گردیده است. در یمن برخلاف آنچه رسانه هاى معاند و همسوی با متجاوزان القاء مى نمایند، شیعه و سنى و یا حوثى و غیرحوثى و بلکه شافعى و زیدى مطرح نمى باشد، تنها و تنها یک ملت مظلوم و مسلمان که به صورت یکپارچه بپا خواسته است تا با قطع دست متجاوزان، امورات کشورشان را خود به عهده بگیرند، لذا بر صاحب نظران و اندیشمندان مسلمان در اقصى نقاط عالم است تا در مقابل سیاستهاى تفرقه افکنانه قدرتهاى سلطه طلب که با طرح نزاعهاى قومى و مذهبى حتى عربى و عجمى، ایران هراسى و شیعه هراسى را به نا حق القاء مى نمایند، اهتمام ویژه در عرصه روشنگرى و نیز تقویت مبانى اتحاد امت اسلام را داشته باشند.
7. آینده یمن اختصاص به مردم یمن دارد زیرا:
الف) تهاجم گسترده هوایى و زدن زیرساختهاى کشور یمن نتیجه اى جز رسوایى و تشدید تنفر عمومى علیه آل سعود و حامیانش را تاکنون به دنبال نداشته است.
ب) دروغین بودن ائتلاف ادعایى عربستان علیه مردم یمن اکنون به اثبات رسیده و معلوم شده اصل این ائتلاف با تماسهاى تلفنى و صرفاً ذهنیت سران عربستان صورت گرفته است و با توجه به عدم همراهى برخى کشورها، آل سعود در این تجاوز تقریباً خود را تنها یافته و حتى حمایتهاى آمریکا و اسرائیل نیز در مشارکت حملات هوایى نتوانسته است آن ها را به اهدافشان نزدیک نماید.
ج) همگرایى و هم پیمانى قریب به اتفاق قبایل یمن در پاسدارى از تمامیت ارضى کشورشان مثال زدنى است، تا جایى که دلارهاى نفتى عربستان نتوانسته است برخى سران قبائل را در دفاع از کشورشان و همسویى با انصارالله متزلزل سازد.
8. اجماع بین المللى به ویژه در سطح ملت ها و جهان اسلام علیه تجاوز وحشیانه آل سعود به مردم یمن و تشدید روزافزون تنفر نسبت به اقدام آل سعود، حتى تبلیغات دروغین رسانه هاى حامى عربستان که دفاع از حرمین شریفین را در رأس فریادهاى مرموزانه خود قرار داده بودند، نتوانسته است در اراده پولادین مردم یمن کمترین اثرى بگذارد. بلکه بى لیاقتى آل سعود را در خادمى بین الحرمین در نظر امت اسلام به اثبات رسانده است تا جایى که قطعنامه چند پهلوى شوراى امنیت هم اصل تجاوز آل سعود به یمن را غیرقابل توجیه جلوه داد و راه حل مسائل را سیاسى عنوان کرد.
به امید پیروزى همه ملت هاى مظلوم به ویژه مردم شجاع و مقاوم یمن.

حجت الاسلام علیزاده
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین