تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
plusresetminus
حزب الله : استاندار تهران گفت: حاشیه نشینی و توانمندسازی حاشیه نشینان و بافت های فرسوده بایستی از اصول مهم مورد توجه معاونت عمرانی باشد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۷۷
لزوم توجه معاونت عمرانی به توانمندسازی حاشیه نشینان وبافت فرسوده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدحسین مقیمی پیش از ظهر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان تهران طی سخنانی با اشاره به تودیع حسن کریمی از معاونت عمرانی استانداری تهران گفت: در دوره معاونت کریمی خدمات ارزشمندی انجام شد، اگرچه استان تهران کار باقی مانده زیادی دارد و توسعه این استان سریع و بدون فراهم کردن زیر ساخت ها بوده است.  
 
استاندار تهران با بیان این که اگر در کشور سیر ارتقا مدیران به صورت طبیعی حفظ شود، توسعه کشور سهل تر صورت می گیرد، اضافه کرد: افرادی که از رده های پایین با کسب علم و تجربه بالا می آیند هزینه های کاری کم تری دارند و آقای تواهن یک دوره معاونت عمرانی در استان کردستان بوده است.
 
لزوم توجه معاونت عمرانی به حاشیه نشینی و توانمندسازی حاشیه نشینان و بافت های فرسوده
 
وی گفت: حاشیه نشینی و توانمندسازی حاشیه نشینان و بافت های فرسوده بایستی از اصول مهم مورد توجه معاونت عمرانی باشد.
 
مقیمی بحث حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بحث آلودگی هوا یک معضل ریشه ای استان تهران است که وظیفه همه مدیران حرکت در حل این معضل است.
 
وی با بیان این که کشور روی گسل قرار دارد، افزود: بشر نمی تواند زمان زلزله، بزرگی و مکان آن را پیش بینی کند، دنیا مساله خود را با زلزله حل کرده و به ایمن سازی پرداخته است و با سرمایه گذاری میزان کشته شدگان و خسارات زلزله را کاهش داده است.
 
عدم اعطای پایان کار به ساختمان غیر مقاوم/مهندسین ناظر متخلف به دادگاه معرفی می شوند
 
استاندار تهران با تاکید بر معاون عمرانی استانداری، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران خواست به هیچ ساختمان غیر مقاومی پایان کار ندهند و گفت: نمی توان قبول کرد ما با این همه دانشگاه و متخصصان عمران در زلزله ها خسارات داشته باشیم، بحث مقاوم سازی اهمیت فراوانی دارد و باید سالی ۱۰ درصد مقاوم سازی در روستاها رخ بدهد، اگر زلزله آن شب کمی قوی تر بود، چه اتفاقی می افتاد، باید پیشگیری کرد.
 
وی که در زمان زلزله بم مدیر بحران بوده است گفت: در زمان زلزله اگر مقاوم سازی نکرده باشیم، مناظر غم انگیزی خواهیم دید، ساختمان در اسلام آباد غرب در جایی بنا شده که زیر آن خاک دستی بوده است، مشخص است این امر مهندسی نیست.
 
استاندار تهران گفت: در همین شهرهای تهران ساختمان هایی با قوطی های ضعیف ساخته شده است، بنده قبل از هرکس مسئول گرفتاری هایی که برای مردم پیش بیاید هستم.
 
مقیمی گفت: مهندس ناظری که به خوبی عمل نکند به دادگاه معرفی خواهد شد، راهکار ما انجام درست کار است، این موارد دقت سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها را می طلبد و در حوزه معاونت عمرانی است.
 
تصمیماتی که سبب نارضایتی مردم شود، را نگیرید
 
مقیمی سپس به دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه برای برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر باید تلاش کنیم، همه کار بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نباید باشد و هم گرایی، هم افزایی و هم جهتی را می طلبد، همه به صحنه بیایند.
 
وی گفت: تصمیماتی که سبب نارضایتی مردم شود، را نگیرید، تا نارضایتی مردم نباشد و در جهت مثبتات نظام گام برداریم و این ۱۰ روز فعال تر از همیشه بین مردم باشیم و صحبت های آن ها را بشنویم.
 
نماینده عالی دولت در استان تهران با تاکید بر علاقمند کردن بیش از پیش مردم در این استان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم در راهپیمایی حضور پرشور خواهند داشت، مردم انقلاب را از خودشان می دانند و گلایه مندی هایی از ما مسئولین دارند که باید گلایه های آن ها را شنید و در جهت رفع آن حرکت کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین