تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
plusresetminus
حزب الله : پویا نیکپور نوازنده و رهبر ارکستر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کنسرت ویژه با حضور تعدادی از نوازندگان مطرح کشورمان در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۷۴
جزییات یک کنسرت ویژه/ به همه پروژه‌ها «نه» گفتم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پویا نیکپور آهنگساز و رهبر ارکستر  با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: طبق تازه ترین برنامه ریزی های انجام گرفته روز پنجم دی در فرهنگسرای نیاوران تهران کنسرت متفاوتی را با همراهی تعدادی از بهترین نوازندگان کشورمان برگزار خواهیم کرد. این کنسرت در قالب یک کار گروهی به اشکال مختلف ارکستر زهی، تریو (سه نوازی)، دوئت (به قطعه‌ای از موسیقی گفته می‌شود که در آن ۲ نفر به اجرا می‌پردازند) و کوئینتت (پنج نوازی) میزبان علاقه مندان موسیقی است که سولو پیانو، دوئت پیانو و ویولن سل، کوئینتت پیانو و ارکستر زهی و یک ترکیب هفت نفری از سازهای کنترباس، پرکاشن، سازهای زهی و پیانو بخش های مختلف آن را تشکیل می دهند.
 
وی ادامه داد: این کنسرت به نوعی مکملی برای کنسرت چند وقت پیش من در خانه هنرمندان ایران است که علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردم قطعاتی از آلبوم «پویا نو» نیز که به زودی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد، اجرا می شود. این کنسرت به اعتقاد من ارائه دهنده سبک هایی از موسیقی جز تا نئو کلاسیک و کلاسیک را در بر می گیرد که نوازندگانی چون همایون نصیری نوازنده پرکاشن، داریوش آذر نوازنده کنترباس، مونیکا لران نوازنده ویولن یک، یگانه حسینی نوازنده ویولن دو، سهراب برهمندی نوازنده ویولا و محمد حسین غریبی نوازنده ویولن سل گروه اجرایی آن را تشکیل می دهند.
 
این رهبر ارکستر با اشاره به ویژگی های این کنسرت گفت: این کنسرت در ادامه برنامه ریزی‌ای است که من در پنج ساله اخیر آن را در برنامه های مهم کاری خودم قرار دادم، به هر حال بنده طی سال های اخیر به عنوان رهبر ارکستر چندین کنسرت پاپ حضور داشتم که این موضوع بیش از حد وقت من را گرفته بود. از این رو تصمیم گرفتم تا از این پس ۹۰ درصد فعالیت های خود را روی این موضوع متمرکز کنم که دغدغه بیست ساله من است. این فضا برنامه ای بود که من باید سال ها پیش آن را انجام می دادم و امیدوارم این بار امکانات و حمایت های لازم صورت پذیرد تا من بتوانم با فراغ بال بیشتری نسبت به حرکت در این فضا اقدام کنم.
 
نیکپور تصریح کرد: من با یک تصمیم جدی برای پیگیری دغدغه هایم به بسیاری از پروژه ها «نه» گفتم تا بتوانم به فضای مورد علاقه ام دست پیدا کنم و به طور حتم در این مقطع منافع مالی ام از بین می رود اما واقعا این‌ها برای من مهم نیست چون می خواهم ادبیات خودم را در موسیقی جا بیندازم و امیدوارم با حمایت رسانه ها و مخاطبان بتوانم در این راه موفق باشم.  زیرا بر این باورم کنسرت پیش رو مقدمه ای برای تشکیل یک ارکستر بزرگ در حوزه موسیقی بی کلام است که می تواند در تالارهای باشکوه تر و بزرگ تر میزبان مخاطبان جدی موسیقی باشد.
 
این نوازنده پیانو که سابقه رهبری ارکستر بسیاری از کنسرت های پرطرفدار پاپ را به عهده داشته، در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: چندی پیش آقای ریچارد کلایدرمن به ایران آمدند و به مدت چند شب کنسرتی را برگزار کردند که بخش اعظمی از آن «پلی بک» بود و من نیز مطالبی را عنوان کردم که حاشیه های زیادی را به وجود آورد. من همچنان به حرف های که زدم اعتقاد دارم و بر این باورم موسیقی در ایران و نوازنده های آن دارای قدرت و تکنیک جهانی هستند که می توانیم در فرصت های مناسب از این توانایی ها استفاده کنیم و این گونه به استقبال نوازندگانی نرویم که اجرای پلی بک را به مخاطب تحویل می دهند. من هنوز بر این باورم ماجرای کنسرت ریچارد کلایدرمن کار بی کیفیتی بود که وقتی یاد آن می افتم خجالت می کشم و قطعا به این فکر می کنم باید در این زمینه کاری کرد.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: توجه به موسیقی بی کلام قطعا به حمایت مردم ارتباط دارد و آنها هستند که باید از مجموعه های با کیفیت این حوزه تلاش کنند. شما مطمئن باشید اگر این توجه از سوی مخاطب و رسانه ها بیشتر شود قطعا فضای کار برای ارکسترهای با کیفیت نیز گسترده تر خواهد شد.
 
کنسرت آنسامبل پویا نیکپور ساعت ۲۰ روز پنجم دی در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین