تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
plusresetminus
حزب الله : حجت‌الاسلام ابراهیمی تاکید کرد:حضرت آیت الله خامنه ای درنامه خود بر اساس یک آموزه دینی و سنت نبوی عمل کردند و سراغ افرادی رفتند که از نظر سلامت نفس سالم‌ترین و فطرتشان نیز آماده‌ پذیرش حق و حقیقت است.
۰
کد مطلب : ۷۴۸۰۷
رهبر معظم انقلاب سراغ فطرت‌های پاک جامعه غرب رفتند

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نامه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و چرایی مخاطب قرار دادن جوانان در این نامه توسط رهبری، مخاطب نظام اسلامی و امام(ره) را همواره توده مردم دانست و اظهار داشت: از ویژگی های امام(ره) این بود که مسئولین را بوسیله نیروی مردمی هدایت و زمانی که برخی مسئولین مشکلی ایجاد می‌کردند امام(ره) می‌فرمود به فلانی بگویید خودش را اصلاح کند یا به مردم می‌گویم.

وی با اشاره به نهضت اسلامی در زمان سید جمال‌الدین اسدآبادی و اشتباهات وی در آن نهضت گفت: یکی از اشتباهات سیدجمال‌الدین اسدآبادی این بود که سراغ سران می‌رفت و در آخرین روزهای حیات خود گفت «من بذر را در شوره زار ریختم و ای کاش به سراغ توده های مردم می‌رفتم».

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اصولا سیاستمداران و سران اقوام در طول تاریخ افرادی خودخواه، مغرور و مستبد بودند و هیچ سخنی را غیر از حرف خود قبول نمی کردند، تصریح کرد: شما ببینید پیامبر اسلام(ص) هم از توده های مردم استفاده می کردند و کسانی که به ایشان گرویدند عمدتا از طبقات محروم جامعه بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: مقام معظم رهبری بر اساس یک آموزه دینی و سنت نبوی عمل کردند و سراغ افرادی رفتند که از نظر سلامت نفس سالم‌ترین و فطرتشان نیز آماده‌ پذیرش حق و حقیقت است.

وی با بیان اینکه در آموزه های دینی هم سفارش شده است که سراغ جوانان بروید و اولین یاران پیامبر(ص) هم جوانان بودند گفت: فطرت جوانان سالم است و در شرایطی هستند که حق را می‌پذیرند و رهبر معظم انقلاب نیز از همین زمینه ذاتی و و فطری استفاده کردند چراکه نسل جوان به دنبال حقیقت می‌گردد والا سران آنها جزو «مترفین» هستند و سخن حق در آنها اثرگذار نیست.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر نامه رهبر انقلاب در بدنه جوان جامعه غرب اظهار داشت: حداقل تاثیر این نامه این است که جوانان اسلام را مطالعه کنند و دنبال این باشند که یک سیری حتی شده سطحی در اسلام داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: این امر می تواند مقدمه‌ای باشد برای درک اسلام و اینکه هشیار باشند تا سران‌شان خلاف واقع را به خوردشان ندهند.

وی با اشاره به مسئولیت قشرهای دانشگاهی و سیاسی و همچنین دولتمردان نسبت به اصول نامه رهبری به جوانان اروپا تاکید کرد: در این مقطع و پس از پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا مسئولیت مسئولین بیشتر شده و  وظایف حوزه، دانشگاه، اساتید و کسانی که فهم اسلامی دارند در این زمینه افزایش یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها باید نیروهایی را تربیت کنند که بتوانند اسلام را به زبان ساده منتقل کنند گفت: دستگاههای فرهنگی، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات باید در همه کشورها انسانهای لایقی را اعزام کنند تا بتوانند زمینه مطالعه نسل جوان جامعه کشورهای غربی را فراهم کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز نقش و مسئولیت دولت در قبال نامه رهبری را نقشی اثرگذار دانست و تاکید کرد: بیش از هر کسی دولت مسئولیت انتقال پیام اسلام راستین و رحمانی و اقدامات فرهنگی به جهان غرب را برعهده دارد. اگر یک تمرکزی در مورد نامه رهبری از سوی نهادهای امر و افراد مسئول صورت گیرد، این نامه می‌تواند تحول تازه ای را در جهان بوجود آورد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین