تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ودائمی و در جاده‌های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه‌آلودگی در البرز پیش‌بینی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۳۹۶۷۲
احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در استان البرز

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی مهرور اظهار داشت: بر‌اساس اخطاریه شماره 8 اداره‌کل هواشناسی استان پیرامون پیش‌بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در روزهای سه شنبه تا جمعه آسمان استان نیمه ابری تا ابری، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد (‌در بعضی ساعات وزش باد شدید )، پاره‌ای نقاط بارش تگرگ، مه‌آلود و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیلها و رودخانه‌های فصلی ودائمی و در جاده‌های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

مهرور افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: همچنین مدیران دستگاه‌ها در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد آگاه کنند.

وی مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشتن تجهیزات از جمله همراه داشتن پوشاک گرم و غیره جهت تردد در گذرگاه‌های کوهستانی و همچنین خودداری از توقف، اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت رودخانه ها، مسیلهای فصلی و دره‌های تند شیب کوهستانی و تردد در جاده‌های منتهی به کوهستان به دلیل رانش و ریزش کوه و سنگ و نیز چرای احشام و دام و توجه کافی به رخداد رعد و برق در فضای باز توصیه کرد.

مهرور با تاکید بر اینکه ضروری است تمام دستگاه‌ها تدابیر و تمهیدات و اقدامات لازم را جهت مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی معمول دارند، تصریح کرد: مردم با برنامه‌ریزی مناسب و آگاهی از شرایط جوی اقدام به سفر کرده و از توقف و ایجاد کمپینگ و چادر در رود دره‌ها، مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی گفت: مهمترین مخاطره اینگونه سامانه‌های جوی (همرفتی)، بارش‌های رگباری شدید موقت، وقوع صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تند باد شدید موقت (طوفان تندری) است که منجر به سیلاب و شکست درختان می‌شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین