تاریخ انتشاريکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
plusresetminus
حزب الله : انصارالله یمن نیرو‌های بیشتری را در شهر الحدیده و بندر اصلی این شهر طی امروز (یکشنبه) مستقر کرد، این در حالی است که ادعا شده نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی به مرکز شهر نزدیک می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۵۸۶
جنگ در حال نزدیک شدن به مرکز شهر الحدیده
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انصارالله یمن نیرو‌های بیشتری را در شهر الحدیده و بندر اصلی این شهر طی امروز (یکشنبه) مستقر کرد، این در حالی است که ادعا شده نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی به مرکز شهر نزدیک می‌شوند. حمله ائتلاف سعودی به الحدیده بزرگترین عملیات متجاوزانه آن در چارچوب جنگ یمن است که نگرانی سازمان ملل را درباره بزرگترین فاجعه انسانی جهانی برانگیخته است.
 
ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی امارات و عربستان در تلاش برای اشغال شهر الحدیده و خارج کردن این شهر از دست انصارالله یمن در ۱۲ ژوئن حمله به این شهر واقع در سواحل دریای سرخ را آغاز کرد.
 
روزنامه القدس العربی به نقل از ساکنان محلی نوشت، نیرو‌های انصارالله حضور خود را در شهر بیشتر کرده و مراکز ایست بازرسی جدید در محله‌هایی ایجاد کرده‌اند که نیرو‌های گردان‌های تهامه، نیرو‌های یمنی هم‌پیمان با ائتلاف متجاوز عربی در آنجا مستقر هستند.
 
نیرو‌های انصارالله تعدادی از خیابان‌های اصلی و فرعی منتهی به بندر را بسته‌اند و تعدادی خندق و خاکریز و بتن‌های سیمانی را در خیابان‌های شمال شرقی منتهی به بندر حفر و کار گذاشته‌اند.
 
یک شاهد عینی نیز گفت، نیمه‌های شب گذشته در نزدیکی دانشگاه الحدیده در سه کیلومتری غرب مرکز شهر در مسیر ساحلی که فرودگاه را به بندر متصل می‌کند، درگیری‌های شدیدی درگرفت.
 
به موازات جنگ در الحدیده نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی در جبهه‌های دیگر نظیر لحج، صعده و نهم و صراوح وارد درگیری‌هایی با انصارالله یمن شده‌اند.
 
در این راستا ۱۶ جنگنده ائتلاف متجاوز عربی منطقه الازهور در شهرستان مرزی رازح را طی ساعات گذشته بمباران کردند.
 
یک کودک و تعدادی دام در حمله هوایی ائتلاف به منطقه آل علی در شهرستان رازح زخمی و تلف شدند.
 
در ضد حملات انصارالله نیز در جبهه عسیر در جنوب عربستان چهار سرباز از مزدوران ارتش سعودی در مجازه در تله افتادند.
 
تعدادی از مزدوران ارتش سعودی نیز شب گذشته در اثر حملات توپخانه‌ای انصارالله در جیزان کشته و زخمی شدند و نتوانستند دست به پیشروی بزنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین