تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
plusresetminus
حزب الله : عضو شورای شهر کرج گفت: احتمال اعمال تغییرات در خطوط قطار شهری کرج وجود دارد.
۰
کد مطلب : ۱۸۱۱۸۹
متروی کرج مسیر عادی خود را طی نکرده / عقب ماندگی ها جبران می‌شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اظهار کرد: سهم قطار شهری در جابه جایی مسافران در کشورهای مختلف بین 25 تا 35 درصد متغیر است.
 
وی ادامه داد: در کلانشهرهایی که شهروندان از مترو برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، ترافیک و آلودگی هوا کمتر است و سرعت جا به جایی مسافران نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
 
وی افزود: از 14 سال پیش تا کنون موضوع راه اندازی قطار شهری در کرج در حال پیگیری است و علی رغم برخی مشکلات پیش آمده، شورا و شهرداری با تمام توان در تلاش است این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو به بهره برداری برسد.
 
این مسئول با اشاره به این‌که هیچ پروژه جایگزینی برای مترو در کرج وجود ندارد، ابراز کرد: برخی عقیده دارند منابع مالی قابل توجهی که قرار است برای مترو هزینه شود اگر برای ارتقای سایر بخش‌های سیستم حمل و نقل عمومی شهر هزینه شود، نتیجه بخش تر خواهد بود ولی این تصور اشتباه است و به جرات باید گفت هیچ گزینه جایگزینی برای مترو نمی‌توان متصور شد.
 
وی اظهار کرد: البته این به ان معنا نیست که با راه اندازی خطوط مختلف مترو کرج دیگر به بی آرتی، اتوبوس و تاکسی نیاز ندارد چون برای باز کردن گره ترافیکی شهر تمام بخش‌های سیستم حمل و نقل عمومی باید همپوشانی مناسبی داشته باشند.
 
رسولی توضیح داد: توسعه کلانشهری مثل کرج بدون ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی امکان پذیر نیست به همین دلیل در این بخش باید با هم افزایی به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها باشیم.
 
عضو شورای شهر کرج با بیان این‌که احتمال اعمال تغییراتی در خصوص برخی خطوط متروی کرج وجود دارد، گفت: با توجه به زمانبدی پیمانکار برای اتمام پروژه و بر اساس تخصیص منابع مالی امکان تجدید نظر درباره خطوط مختلف مترو وجود دارد.
 
رسولی اضافه کرد: واقعیت این است متروی کرج طی چند سال گذشته مسیر عادی خود را طی نکرده  و ما وارث پروژه ای هستیم که مشکلات زیادی دارد.
 
وی ادامه داد: با تلاش پیمانکار، اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری در تلاشیم گره‌های  این پروژه یکی پس از دیگری باز شود تا مسیر بهره برداری به موقع آن هموار شود.
 
رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج گفت: با تامین اعتبار مناسب و افزایش جبهه‌های کاری، آینده روشنی برای متروی کرج پیش بینی می‌شود و امید است این پروژه به  موقع به بهره برداری برسد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین