تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
= حزب الله: « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: یقین داریم آنطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند جنگی در نخواهد گرفت چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند اما لازم است حرکت های خطرناک داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۲۸۱
جنگی در منطقه رخ نخواهد داد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ظریف روز شنبه و پیش از ترک پکن در پاسخ به سوالی افزود: واقعیت این است که ترامپ رسما گفته و مجددا بتازگی هم تاکید کرده است که خواهان جنگ نیست اما افرادی اطراف وی نشسته اند و به بهانه اینکه می خواهند آمریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به سمت جنگ سوق می دهند.
 
وی اظهارداشت: آنچه که در سفر نیویوریک به عنوان 'تیم ب' مطرح کردم یک واقعیت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند اما به خاطر فضای روانی حاکم بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرات طرح این موضوع را داشت.
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: آنچه که به عنوان سیاست «اول آمریکا» در این کشور مطرح شده است در حال تبدیل به یک سیاست «اسرائیل اول» یا برخی «حکام مرتجع منطقه اول» است و منافع اینها هم از طریق قدرت مالی و تبلیغات به دولت آمریکا تحمیل شده است و آنها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند.
 
** کمیسیون مشترک برجام به تعهدات خود عمل کند
ظریف با بیان اینکه « آینده برجام در اختیار جامعه بین المللی است »، تصریح کرد: جامعه جهانی تا کنون از برجام حمایت کرده است اما حمایت ها بیشتر به صورت بیانیه و اعلام مواضع سیاسی بوده اما لازم است این اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی که مردم ایران بتوانند از برجام منافعشان را برداشت کنند، تبدیل شود.
 
وی گفت: ما چهار دور از کمیسیون مشترک برجام برای اقداماتی که باید انجام دهند تعهد گرفتیم و فکر می کنم اکنون وقت آن رسیده است که کمیسیون مشترک هم به تعهداتش عمل کند.
 
** تشریح دستاوردهای سفر به آسیا
وزیر امور خارجه در ادامه این گفت وگو به تشریح دستاوردهای سفرش به کشورهای آسیایی پرداخت و اظهارداشت: در سفر به ترکمنستان با رییس جمهوری این کشور گفت و گوهای بسیار خوبی انجام شد که باعث توسعه روابط خواهد شد.
 
ظریف خاطرنشان کرد: هند از شرکای بسیار مهم ایران است و ارتباط تجاری و ساز و کار مالی خوبی با دولت این کشور داریم.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین