تاریخ انتشارسه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
plusresetminus
بهنام نوری‌زاده در گفت‌وگو با حزب‌الله:

11 مولفه مهم برای کاهش معضل بیکاری وجود دارد

حزب‌الله: بهنام نوری‌زاده گفت: با 11 مولفه می‌توان برای کاهش معضل بیکاری اقدام کرد.
۰
کد مطلب : ۱۰۷۵۸۷
11 مولفه مهم برای کاهش معضل بیکاری وجود دارد
بهنام نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حزب‌الله در کرج، در مورد حضور در عرصه انتخابات اظهار داشت:‌ احساس کردم در استان البرز و شهرستان کرج نیاز است تا پتانسیل‌های جوان‌تر، نیروهای کارمدتر و قوی‌تر وارد صحنه شوند و همچنین نقدی بر مدریت‌های فعلی شهرستان کرج دارم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به 40 سال زندگی در شهر کرج و آشنایی با مشکلات آن وارد صحنه انتخابات شدم، افزود:‌ یکی از این موارد مشکلات موجود در سطح کلان بود و با توجه به تهاجمی که به سمت ولایت فقیه در استان شده و با توجه به اینکه نیروهای نفوذی در داخل که عناصر وابسته به غرب هستند، برای چنین روزی تربیت شده و وارد صحنه می‌شوند، به شدت احساس کردم کسی که ادعای انقلابی گری دارد، باید وارد صحنه شود.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 55 سال دارم و 35 سال در صحنه فرهنگ و آموزش و پرورش در حوزه معاونت، مدیریت مدارس و دبیری فعالیت داشتم، تصریح کرد: نخستین انگیزه من برای ورود به صحنه انتخابات استفاده از انقلاب و اسلام برای رسیدن به اهداف بلند و تمدن متعالی اسلامی است.

وی با بیان اینکه در البرز و کرج مشکلات زیادی وجود دارد که معضلاتی ایجاد کرده و بنده برای رفع تک تک این موارد راه حل‌هایی را در نظر گرفته‌ام، گفت: بخش عمده مشکلات در سطح کلان و کشوری است که به رکود اقتصادی، تورم و بیکاری مربوط می‌شود.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه در رابطه با رفع مشکل بیکاری چندین طرح مهم در دست داریم که در سطح کلان می‌تواند مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و در غیر این صورت نیز می‌توانیم بودجه ‌هایی تخصیص دهیم تا در البرز مثمرثمر واقع شود، خاطرنشان کرد: توجه به صنایع کوچک و سرمایه گذاری در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری‌ در بخش صنایع بزرگ بسیار بالاست و به زمان بیشتری نیز احتیاج دارد، در صورت ارتقا صنایع کوچک به طور قطع می‌توانیم مشکلات مربوط به معضل بیکاری را تا حدود زیادی مهار کنیم و نیز می‌توانیم الگویی برای سایر کشورها و استان‌ها باشیم.

نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساختن شهرک‌های تولیدی از مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور کار اینجانب قرار دارد و و معتقد هستم باید در این زمینه بسیار کار کرد.

وی افزود: در شهرک‌های تولیدی می‌توانیم انواع محصولات از جمله پوشاک، لوازم خانگی، برقی، شترمرغ داری، بلدرچین‌داری، مرغداری و سایر حوزه‌ها اقدامات مناسبی انجام دهیم و مجموعه بزرگی ایجاد می‌شود که می‌توان از افراد بیکار در آن بهره برد و همچنین منزل مسکونی آنان نیز می‌تواند نزدیک ترین مکان به این شهرک باشد.

نوری‌زاده با تاکید بر اینکه بحث مشاغل خانگی و خوداشتغالزایی امری بسیار مهم است که باید توسعه یابد، گفت: می توان سازمانی در کشور ایجاد کرد که ملزومات مشاغل خانگی را تهیه کرده و نسبت به پرداخت حق‌الزحمه آن‌ها در همان زمان اقدام کنند که این امر قابل طرح در مجامع تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه برای خروج از رکود و کاهش بیکاری و تورم می‌توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم که نیازمند برنامه‌ریزی هستیم، بیان کرد: انقلاب زمین از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد، چراکه البرز از نظر زمین و صنایع موجود در صدر جدول در کشور قرار دارد اما در حوزه کشاورزی جایگاه مناسبی ندارد.

نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی علت این امر را عدم ایجاد انقلاب در حوزه زمین دانست و افزود: ایران کشور بسیار حاصلخیزی است و با وجود آب و هوای مناسب مشکل مدیریت در حوزه کشاورزی در کشور وجود دارد و در این راستا نوع آبیاری‌های غلط و غیرعلمی از عوامل تشدید وضعیت نامطلوب کشاورزی در استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه عدم تخصص کشاورزان و نیز عدم بکارگیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در این حوزه از دیگر مشکلات محسوب می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که از تخصص افراد به درستی بکار گرفته شود، البرز می‌تواند از جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی در کشور بهره‌مند شود.

نوری‌زاده با تاکید بر اینکه 11 مولفه مهم برای کاهش معضل بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: توجه به صنایع کوچک و زودبازده، اهتمام به مشاغل خانگی، فراهم کردن زمینه مناسب حضور بخش خصوصی در حوزه‌های تولیدی، تکیه بر صادرات غیرنفتی و رشد کالاهای داخلی، توسعه زمین و انقلاب زمین و توانمندسازی جوانان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از جمله مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های انسانی و فنی و حرفه‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: در این زمینه‌ها دچار معضل و مشکل هستیم که باید به آن توجه شود.

وی اظهار داشت: قاچاق کالا از مواردی است که سبب کاهش تولید داخلی می‌شود و در همین راستا باید نیرویی قوی وارد شود و از این معضل در کشور جلوگیری کرده و کم‌کاری مسئولان را مورد سوال قرار دهد.

نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزایش فرهنگ عمومی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت بر کیفیت تولید داخلی، ایجاد بازار رقابتی و کاهش مهاجرت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آبیاری قطره ای برای کشاورزان باید به صورت رایگان انجام شود، بیان کرد: در این صورت تولیدات به شکل قابل توجهی افرایش می‌یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین