تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
plusresetminus
حزب الله: آب طرابلس پایتخت لیبی چند ساعت بعد از حمله گروه‌های مسلح و مجبور کردن کارمندان مرکز آبرسانی به قطع کردن آب این شهر مجددا وصل شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۵۸۸
درگیری‌های طرابلس لیبی "آبی" شد!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد بن نائل، مسؤول منطقه نظامی براک در نیروهای حفتر اعلام کرد که انتقال آب از پروژه رودخانه صنعتی به طرابلس ازسرگرفته شده است.
 
وی افزود: این حمله یک اقدام انفرادی بوده و هیچ منطقه یا قبیله‌ای در آن دست ندارد.
 
این در حالی است که شورای ریاستی وابسته به دولت وفاق ملی گروه‌های وابسته به حفتر را به قطع کردن آب طرابلس و اطراف آن متهم کرد.
 
سازمان آب صنعتی الحساونه نیز اعلام کرد، گروهی که در مرکز کنترل آب الشویرف در جنوب شرقی طرابلس تحصن کرده و کارمندان این مرکز را مجبور به قطع کردن آب صنعتی کرده بودند، از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند و آب از طریق مسیر همیشگی خود به طرابلس پمپاژ می‌شود.
 
به نوشته روزنامه القدس العربی، سازمان اداره و اجرای پروژه رودخانه صنعتی بزرگ لیبی اعلام کرد که گروهی مسلح یکشنبه به یکی از ایستگاه‌های مرتبط با این پروژه حمله و کارمندان را مجبور به بستن شبکه اصلی آبرسانی کردند. این پروژه شبکه‌ای از لوله‌های عظیم آب است که سفره‌های بزرگ آب زیرزمینی لیبی را به مناطق مختلف این کشور وصل می‌کند. این نیروگاه در ۴۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع است.
 
سازمان ملل نیز اعلام کرده که محاصره آبی جنایت جنگی احتمالی است. هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت، چنین حملاتی علیه زیرساخت‌های اصلی برای حمایت از جان غیرنظامیان در حد جنایت جنگی است.
 
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به قطع آب طرابلس ابراز نگرانی کرد.
 
نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر اوایل آوریل به طرابلس حمله کردند اما نیروهای حامی دولت وفاق ملی لیبی مقابل آن‌ها ایستادند.
 
این در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر را به محاصره متهم کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین