تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
plusresetminus
جابری انصاری در دیدار با رئیس جمهور لبنان:

لبنان جایگاه ویژه ای در اولویت های سیاست خارجی ایران دارد

معاون وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه دو اولویت وزارتخانه در دولت دوازدهم، گسترش همکاری های منطقه ای و افزایش تحرک در دیپلماسی اقتصادی است، گفت: لبنان جایگاه ویژه ای در هر دو اولویت دارد.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۶۸۱
لبنان جایگاه ویژه ای در اولویت های سیاست خارجی ایران دارد
 

 

                        
                        
                                                

 حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه لبنان و رهبران سیاسی و دینی این کشور، به لبنان سفر کرده است، امروز دوشنبه با میشل عون رییس جمهور لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و درباره تحولات لبنان و منطقه و روابط و همکاری های ایران و لبنان، گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهور اسلامی ایران به رئیس جمهور لبنان، از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.  

وی با اشاره به اینکه دو اولویت وزارت امور خارجه در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی، گسترش همکاری های منطقه ای و افزایش تحرک در دیپلماسی اقتصادی است افزود: لبنان جایگاه ویژه ای در هر دو اولویت دارد.

رییس جمهور لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر گسترده بحرانهای منطقه ای بویژه بحران سوریه بر لبنان، و تاکید بر موفقیت های داخلی بدست آمده از طریق اجماع ملی لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و تصویب قانون انتخابات جدید، یکی از اولویت های دولت لبنان در مرحله فعلی، را حل مشکلات اقتصادی کشور دانست.  

میشل عون همچنین با ابلاغ سلام به روحانی و تبریک آغاز دوره جدید ریاست جمهوری ایشان، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری های دو کشور تاکید کرد.
 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین