تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
plusresetminus
حزب الله: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت ایران به هیچ عنوان عزت و کرامت خود را با کسب امتیازهایی از کشورهای غربی معامله نمی کند،گفت: مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند و آنان را از بچه های انقلاب می‌دانند.
۰
کد مطلب : ۶۹۰۲۹
مذاکره‌کنندگان عزت ایران را با هیچ امتیازی معامله نخواهند کرد
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از تسنیم،یحیی آل اسحاق به نکاتی در خصوص دور پایانی مذاکرات 1+5 در آذرماه پرداخت و اظهار داشت: نخست باید بگویم در این مرحله از مذاکرات چه ایران موفق به توافق با طرف غربی شود یا خیر، باید مدیریت‌های لازم را برای رویایی با شرایط جدید به ویژه در بخش اقتصادی اتخاذ نماییم.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور خود را با شرایط تحریم‌ها وفق داده است و اگر تغییری در مذاکرات ایجاد شود باید پیش بینی‌های لازم را در تنظیم و مدیریت شرایط کشور اعمال کنیم، افزود: تصور دشمن در تصویب تحریم‌های مختلف بر ضد ایران به زانو در آوردن کشور بود اما گذشت زمان نشان داد جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانسته است مدیریت لازم را در شرایط تحریم انجام و حتی حجم مبادلات تجاری خود را به 120 میلیارد دلار هم برساند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: بنده با بی تأثیر بودن آثار تحریم ها بر وضعیت اقتصادی کشور موافق نیستم ولی در مجموع با وجود آنکه زندگی را با هزینه‌های گران گذراندیم اما در مقابل کشورهای غربی به هیچ عنوان سر خم نکردیم.

آل اسحاق با تأکید بر اینکه در صورت تغییر اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران باید مدیریت های جدیدی را انجام دهیم، گفت: البته در صورت عدم توافق جدید با طرف غربی هم باید سیاست های مناسبی را برای مدیریت اوضاع به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر اعمال تحریم‌ها بر کشور تمدید شود هم باید مدیریت جدیدی را در نظر بگیریم، اظهارداشت:  نا گفته نماند جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا ما در طول سی سال گذشته با موفقیت تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم و در آینده نیز پیروز میدان خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن بیان این که هم اکنون بخش خصوصی تدوین سیاست‌های جدید را با تغییر رویکرد طرف غربی با ایران آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر دولت و مجلس به ویژه فعالان اقتصادی همدلی مطلوبی را با یکدیگر دارند به نحوی که بنده مطمئنم برنامه ریزی های مناسبی برای مقابله با سیاست های خصمانه کشورهای غربی بر علیه کشور تنظیم خواهد شد.

*دولت ایران به هیچ عنوان عزت و کرامت خود را با کسب امتیازهایی از کشورهای غربی معامله نمی‌کند

آل اسحاق اضافه کرد: دولت ایران به هیچ عنوان عزت و کرامت خود را با کسب امتیازهایی از کشورهای غربی معامله نمی کند بر همین اساس ما توافق را زمانی مورد پذیرش قرار می دهیم که اهداف جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه ای در عرصه داخلی  و بین المللی نشود.

وی با اعلام اینکه تیم مذاکره کننده باید منویات رهبری را به عنوان شاخص در روند مذاکرات مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: البته مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند و آنان را از بچه های انقلاب می‌دانند.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه عملکرد تیم مذاکره کننده از سوی سازمان ها و دستگاه های نظارتی کشور مورد رصد قرار گرفته و به هیچ عنوان چارچوب های نظام در روند توافقات نادیده گرفته نخواهد شد، اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که برخی از کارشناس عنوان می کنند خوش بینی طرف ایرانی به کشورهای غربی و امتیاز دهی ما به آنها است در این رابطه باید این نکته را متذکر شوم که در طول سال های اخیر هر گونه توافقی که میان ایران و گروه 1+5 صورت گرفته  با مشورت و تصویب شورای عالی امنیت ملی و نمایندگان مجلس بوده است به نحوی که بیان این گونه اظهارات شایسته نیست.

*طرف غربی خود نیازمند سازماندهی توافق با ایران است

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر طرف غربی خود نیازمند سازماندهی توافق با ایران است، گفت: کشورهای غربی متوجه شده اند که آمریکا به دنبال منافع خود بوده و توجهی به منافع این کشورها نمی کند. به همین منظور در تلاشند تا با ایران به توافق مناسبی دست پیدا کرده و دور جدید مبادلات تجاری خود را با ایران آغاز کنند.

آل اسحاق اضافه کرد: موفقیت حزب دموکرات آمریکا در مذاکرات گروه  1+5 با ایران بسیار حائز اهمیت است و اوباما باید موضوع توافق با ایران را هر چه سریعتر به نتیجه برساند تا بتواند در انتخابات آینده کسب آرای حزب متبوع خود را کسب کند.

وی با اعلام این که شرایط بین المللی حکایت از آن دارد که طرف غربی و آمریکایی خود مشتاق تر برای به سرانجام رساندن توافق با ایران هستند، تصریح کرد: به اعتقاد بنده امکان توافق در موضوع هسته ای ایران با طرف غربی دور از ذهن نخواهد بود .

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه با بیان اینکه هم اکنون اختلاف نظر ایران با طرف غربی لغو تحریم ها است و آنان معتقد به تعلیق تحریم ها هستند، اظهارداشت: باید در این رابطه ضمن رعایت چارچوب های نظام به توافق مناسبی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین