تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
plusresetminus
حزب الله : معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر معلولان از ۱۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است، گفت: مناسب‌سازی مسکن ۸۰ معلول در استان انجام شد.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۶۹۳
مناسب سازی معابر معلولین در استان البرز به ۶۰ درصد رسید

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شیوا اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته بهزیستی اظهار داشت: امسال مسکن 80 معلول در استان البرز با هدف افزایش کارایی افراد معلول در محیط خانه مناسبسازی شد.   

وی با اشاره به اینکه برای مناسب‌سازی مسکن این معلولان یک میلیارد و 160 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: در حوزه توانبخشی البرز 27 هزار و 440 توانخواه دچار معلولیت‌هایی از قبیل تکاملی رشدی، ذهنی و هوشی، سایکوتیک و شناختی، شنوایی و بینایی، صوت و گفتار، جسمی حرکتی با منشاء ارتوپدی و جسمی حرکتی با منشاء نورولوژی زیر پوشش این سازمان هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ارتقای مناسب‌سازی معابر معلولین از 13 درصد به 60 درصد رسیده است، گفت: در سال جاری برای 9 نفر از معلولان در استان پلاک ویژه خودرو برای تردد آسان صادر شده است.

اکبری با اشاره به طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد: گسترش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی با رویکرد چند بخشی، توانمند سازی معلولین روستایی از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد شاگردی در برنامه CBR، ایجاد گروه‌های خودیار معلولین و خانواده‌های آنان در این برنامه از اقدامات موثری است که باید مدنظر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در 319 روستا دو هزار و 187 معلول شناسایی شده‌اند و  یک هزار و 140 پرونده طی 57 جلسه بررسی شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز، گفت: توسعه خدمات CBR، تاکید بر مناسب سازی منزل مسکونی معلولان و خودروها، ارائه خدمت به افراد مقیم مراکز شبانه روزی بهره‌مند از یارانه به تعداد 51 مرکز و ظرفیت اسمی سه هزار و 736 نفر و یک هزار و 854 نفر یارانه بگیر و مجهول‌الهویه به مبلغ 24میلیارد ریال، ارائه خدمات توانبخشی در منزل معلولان، بیماران روانی مزمن و سالمندان بهره‌مند از یارانه به تعداد 3 مرکز و ظرفیت اسمی 240 نفر به مبلغ یک میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه توانبخشی است.

اکبری تصریح کرد: توسعه خانه‌های کوچک (معلولان ذهنی خفیف فاقد سرپرست)، ارتقاء سطح ارائه خدمات با کیفی سازی خدمات و ارائه خدمات خاص از برنامه‌های اولویت‌دار در سال جاری به شمارمی‌رود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز به فعالیت دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان پرداخت و افزود: راه‌اندازی بنیاد ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ارتقاء سلامت سالمندان (بنیاد فرزانگان)، طرح تکریم سالمندان در دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور، برگزاری نشست‌های شورای ملی سالمندان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات به سالمندان در سطح استان و شهرستان از فعالیت‌های انجام شده در این دبیرخانه در سال جاری است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین