تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
plusresetminus
حزب الله : افسانه عاشقانه خالق داستان «ارباب حلقه‌ها» درباره عشق یک انسان میرا به یک اِلف نامیرا سال آینده میلادی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۱۲۵۳۹۸
عاشقانه‌ای که نام قهرمانانش بر سنگ قبر خالق «ارباب حلقه‌ها» حک شده است / عکس
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جی‌آرآر تالکین چنان به این داستان علاقه داشت که نام قهرمانان آن را بر سنگ قبر مشترک او و همسرش حکاکی کردند.



در این داستان حکایت عشق میان یک انسان میرا به نام برن و یک اِلف نامیرا به نام لوتین روایت می‌شود. پدر لوثین لردی به نام الویش با رابطه میان آن‌ها مخالف است و برای همین شرطی غیرممکن پیش‌ پای برن می‌گذارد.

انتشارات هارپر کالینز اعلام کرده است که این داستان را ماه می سال ۲۰۱۷ به بازار کتاب عرضه خواهد کرد.

تالکین در «سیلماریلیون» می‌نویسد:‌ «در میان داستان‌های غم و ویرانی که از تاریکی آن روزها به ما می‌رسند، بعضی داستان‌ها هستند که در عین غمبار بودن، شعفی در خود دارند و زیر سایه مرگ نور تاب می‌آورد. یکی از این داستان‌ها در گوش الف‌ها حکایت برن و لوتین است.»

پس از مرگ ادیت همسر جی‌آرآر تالکین نام لوتین بر سنگ قبر او حک شد در حالی که پیش از آن در سال ۱۹۷۳ نام برن بر سنگ قبر تالکین حک شده بود.

تالکین سال ۱۹۱۷ پس از بازگشت از نبرد سم در جنگ جهانی اول این داستان را نوشت. ناشر کتاب این داستان را عنصر حیاتی در سیر تکاملی «سیلماریلیون» می‌داند.

به گفته انتشارات هارپرکالینز متن این افسانه برای نخستین بار به صورت پیوسته و باهم عرضه می‌شود و جنبه‌های روایی و رویدادی داستان را آشکار می‌کند.

«برن و لوتین» با ویرایش کریستوفر تالکین و با تصویرگری آلن لی در دهمین سالگرد انتشار «فرزندان هورین» عرضه خواهد شد. تولکین نوشتن کتاب «فرزندان هورین» را سال ۱۹۱۷ یا ۱۹۱۸ آغاز کرد و در سه دهه بعد از آن در حال تکمیل آن بود. کریستوفر تالکین پسر جی‌آرآر تالکین «فرزندان هورین»‌ را بازیابی و روانه بازار کتاب کرد و این کتاب خیلی زود به جمع پرفروش‌های بازار پیوست. 
منبع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین