تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
plusresetminus
کشیش و فعال سیاسی آمریکایی :

رژیم صهیونیستی تبلور آپارتاید است

حزب الله : کشیش و فعال سیاسی آمریکایی با حضور در یکی از مساجد ایالت ویرجینیای آمریکا با برشمردن تجربه خود از سفر به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تبلور کامل آپارتاید است.
۰
کد مطلب : ۸۱۳۵۹
رژیم صهیونیستی تبلور آپارتاید است
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، در چارچوب تلاش‌ها برای تقویت گفتگوها بین ادیان ابراهیمی، رورن هگلر، کشیش مسیحی و فعال سیاسی آمریکایی با حضور در مسجد مناساس در ایالت ویرجینیای آمریکا درباره موضوع «برپا کردن ملت ابراهیم» سخنرانی کرد.
این کشیش مسیحی در ابتدا، سخنرانی خود را با بازگو کردن یکی از خاطرات سفر اخیرش به فلسطین اشغالی آغاز کرد: در یکی از ایست‌های بازرسی که در آنجا از مسلمانان برگه‌های شناسایی درخواست می‌شد، به دلم افتاد که از سرباز صهیونیستی سؤال کنم: اهل کجایی؟ این سرباز در پاسخ به من گفت: "من از شهر راکویل ایالت مریلند در آمریکا آمده‌ام!" گفتم: این شهر من هم است، تو از شهر من راکویل آمدی که از من برگه می‌خواهی؟ من هم ندارم.
این کشیش و فعال سیاسی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی یک نظام آپارتاید است, از زمانی که تیراندازی‌های پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان بیشتر شده است، من در بسیاری از همایش‌ها حضور یافته‌ام، به‌نظر من ریشه تمام این‌ وقایع در تبعیض نژادی است، امری که در رژیم صهیونیستی متبلور شده است. من بر این اعتقاد هستم که معنای اصلی و پیام وحی حضرت مسیح در لابلای ترجمه‌های مختلف تغییر کرده و امروزه چیزی از آن به‌جای نمانده است.
رورن هگلر در ادامه ریشه‌یابی مشکلات مسیحیت در دوران معاصر گفت: نقش آقای «پُل» در انجیل چیست, پل که یهودی‌الاصل و شهروند روم و مسئول شکنجه تازه‌مسیحیان بوده و هرگز حضرت مسیح را ندیده است، اما بیش از 30 درصد کتاب آسمانی انجیل را پُل نوشته است.
وی در ادامه گفت که حضرت مسیح، خودش عنوان داشته است: «من آمدم تا تورات را که در دست عده خاصی از یهودیانی است که جز زر و زور چیز دیگری برای آنها اهمیت ندارد گرفته و آن‌ را اصلاح کنم», بنابراین انجیل کتابی نبوده است، اما بعد از عروج حضرت مسیح، 27 کتاب توسط اصحاب حضرت و 6 تا 7 کتاب توسط پُل نوشته شده است. نکته جالب و کلیدی اینجاست که پُل جهان‌بینی مسیحیان گذشته و حال را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس همین تعالیم پُل، مسیحیان را وادار می‌کنند که از حکومت‌های مرکزی سکولار حمایت و فرمانبری کنند، زیرا حکومت را خداوند به آنها داده است! و امروز بر اساس همین تعالیم است که مردم مسیحی از دولت‌های سکولار خود حمایت می‌کنند.
این فعال سیاسی آمریکای در انتهای سخنرانی خود گفت: ما مسیحیان، مسلمانان و کلیمیان با هم در ارتباط هستیم، در آنجایی که کلام خدا را و عبادت او را در نظر داشته باشیم، می‌توانیم کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر تفاهم داشته باشیم, بر همین اساس پرستش و بندگی خداوند از طریق معنویت هموار می‌شود و بر مبنای همین روش است که ما باید اسلام‌هراسی را در آمریکا خنثی کنیم.
رورن هگلر همچنین در پاسخ به خبرنگار در واشنگتن گفت: من در غزه بودم، مردم آنجا هم از طریق رسانه‌های اجتماعی همدردی خود را با مردم فرگوسن ابراز می‌کردند, مردم فهمیدند که خودروهای سنگین زرهی که در فرگوسن به کار برده شد از همان نوعی است که در غزه و در کرانه باختری از آن استفاده می‌شود، کارخانه تولید‌کننده گاز اشک‌آوری که در فرگوسن به کار برده شده در شهر فیلادلفیا قرار دارد.
وی در ادامه گفت: نظام آپارتاید اسرائیل و آمریکا هر دو سعی می‌کنند که ریشه اصلی تبعیض نژادی پلیس در آمریکا و ظلم و ستم اسرائیل را چیز دیگری جلوه دهند, اسرائیل در مرزهای خود از عناصر پلیسی که اهل اتیوپی هستند استفاده می‌کند، امری که باعث می‌شود مردم تمام ناراحتی‌ها و رنج‌ها را از ناحیه سیاه‌پوستان بدانند، در صورتی که مسأله اصلی این‌گونه نیست, در آمریکا هم در شورای شهرها شنیدم که عنوان می‌کنند کشتن سیاه‌پوستان توسط پلیس ربطی به تبعیض ندارد! سخنی که واقعاً مضحک هست. 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین