تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان امداد و نجات ضمن توضیح جزئیات توزیع کمک هزینه خرید اقلام ضروری میان زلزله‌زدگان کرمانشاه، از تنظیم برنامه عملیاتی پاسخگویی به زلزله تهران خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۹۰
تدوین برنامه پاسخگویی به زلزله تهران

به گزارش  شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سلیمی درمورد جزییات پرداخت کمک هزینه دو میلیون تومانی به خانواده‌های زلزله زده کرمانشاهی اظهار کرد: تمام خانواده‌هایی که بر اساس آمار بنیاد مسکن خانه‌های آن‌ها تخریب از نوع یک و دو محسوب شده است اعم از صاحب‌خانه‌ها و مستاجر‌ها این مبلغ رادریافت می‌کنند که پرداخت آن از روز گذشته آغاز شده است و به مناسبت میلاد امام زمان (عج) دو میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی برای خرید سه قلم کالای یخچال، کولر و فرش به آن‌ها تقدیم می‌شود تا ان شاالله کمی به برگشت زندگی آن‌ها به روال عادی کمک کند.


رییس سازمان امداد و نجات سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به این که بر اساس آمار‌های بنیاد مسکن پرداخت این مبلغ متعلق به ۳۰ هزار خانواده زلزله زده است افزود: مجموع کمک‌های مالی که از طرف مردم برای رسیدگی به زلزله زده‌های کرمانشاه به ما داده شده ۶۴ میلیارد تومان بود و از سایر منابع نیز ۵ میلیارد تومان نیز به این مبلغ افزوده شد که در شب عید به هر خانواده مبلغ ۳۰۰ هزار تومان عیدی تقدیم شد که مجموع کمک‌ها ۹ میلیارد تومان می‌شد و حالا نیز مبلغ دو میلیون تومان برای خرید لوازم تقدیم این عزیزان می‌شود.


تمام خانواده‌هایی که بر اساس آمار بنیاد مسکن خانه‌های آن‌ها تخریب از نوع یک و دو محسوب شده است اعم از صاحب‌خانه‌ها و مستاجر‌ها این مبلغ رادریافت می‌کنند که پرداخت آن از روز گذشته آغاز شده است.
وی همچنین در ادامه در مورد آخرین وضعیت عملیات جستجوی پیکر‌های مسافران هواپیمای تهران یاسوج که در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرده بود، گفت: امروز هوا کمی مناسب بود و امکان انجام عملیات وجود داشت و امدادگرانی که در منطقه حضور داشتند کار خود را از سر گرفتند و پیش بینی می‌شود که بر اثر شرایط جوی فردا دوباره عملیات متوقف شود، ضمن اینکه درباره وضعیت منطقه و شرایطی که امدادگران مشغول فعالیت هستند باید بگویم که وضعیت از روز‌های اول سخت‌تر است و با وجود این شرایط آب و هوایی، امدادگران از هر فرصتی برای ادامه عملیات استفاده می‌کنند. امروز هم آقای محمدی نسب دبیر کل جمعیت هلال احمر برای بازدید از منطقه و گفتن خداقوت به امداد گران در منطقه حضور پیدا کرده است.


رونمایی از برنامه پاسخگویی به زلزله تهران در هفته هلال احمر


سلیمی در مورد نتیجه جلسات کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی برای تدوین برنامه عملیاتی پاسخگویی به زلزله تهران نیز گفت: این کارگروه از دی ماه سال گذشته تشکیل شد و با توجه به اینکه مسئولیت کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی بر عهده هلال احمر است، تلاش کردیم که با تدوین این برنامه به یک ادبیات مشترک با سایر دستگاه‌ها برسیم و قرار شد تمام دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌های خود در زمینه پاسخگویی به زلزله احتمالی تهران را ارائه کنند. در نهایت با انجام کار‌های کارشناسی، EOP آماده شده است و ان‌شاالله هفته آینده همزمان با هفته هلال احمر از آن رونمایی می‌شود. در واقع با تدوین این برنامه شرح وظایف دستگاه‌ها به صورت کامل مشخص شده است.

منبع : فردا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین