تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
plusresetminus
حزب الله: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قاچاق دام قیمت گوشت را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بنا شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی موضوع قاچاق دام سبک را به شدت دنبال کنند.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۵۹۸
قیمت گوشت بدلیل قاچاق دام است/از استرالیاوقفقاز گوشت وارد می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص علت افزایش قیمت گوشت قرمز، اظهار داشت: قاچاق دام با توجه به اینکه نرخ ارز کشورهای دیگر بالا رفته، شدت پیدا کرده است و این موضوع باعث شده که قیمت گوشت هم تحت تاثیر قرار گیرد.
 
وی گفت: آنچه که به ما مربوط می‌شود، با واردات سعی در حل این مسئله داریم و این کار را شدت بخشیدیم. همچنین از طرفی هم بنا شد مسئولان وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی موضوع قاچاق دام سبک را به خصوص در مرزها با شدت دنبال کنند که ان‌شاءالله قیمت‌ها مقداری تثبیت شود.
 
حجتی تصریح کرد: ما در حال حاضر گوشت منجمد را عمدتا از برزیل وارد می‌کنیم اما گوشت گرم از استرالیا با هواپیما و نیز از برخی کشورهای آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می‌شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص نگرانی برخی از مردم نسبت به بهداشتی‌ نبودن گوشت‌های وارداتی خاطرنشان کرد: گوشت‌های وارداتی‌ تمام ملاحظات بهداشتی و همه تائیدات لازم را دارند و مشکلی از این جهت نداریم، اما حجم این گوشت گرم پاسخگوی نیازهای کشور نیست و علیرغم آنکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است اما چون قاچاق هم هست، تقاضا بیشتر شده که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات مشکل را حل کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین