تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
plusresetminus
نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر اطمینان کامل از پایبندی ایران به تعهداتش گفت، طرف اسرائیلی تاکنون هیچ مدارک و اسنادی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام تحویل نداده است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۹۰
اسرائیل مدرکی درباره برنامه هسته‌ای ایران به آژانس ارائه نداده است

"میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی واقع در وین به خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که مقامات مسکو هیچ اطلاعی ندارند که اسرائیل پیش از این اسنادی در رابطه با حفظ برنامه هسته‌ای ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحویل داده باشد.

لازم به یادآوری است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اواخر ماه آوریل در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که اطلاعات جامع و کاملی شامل 100 هزار سند در اختیار دارد که ثابت می‌کنند ایران برنامه هسته‌ای خود در عرصه نظامی را همچنان دنبال و حفظ کرده است. وی مقامات تهران را متهم کرد که تعهدات بین المللی خویش در رابطه با اجرای توافق هسته‌ای را نقض کرده‌اند.

اولیانوف توضیح داد: «من هیچ اطلاعی ندارم که مقامات اسرائیلی چنین اسناد و مدارکی را به آژانس ارائه داده باشند. اگر آنها چنین کاری کنند قطعاً دبیرخانه آژانس این مدارک را تجزیه و تحلیل خواهد کرد». این دیپلمات روس به‌طعنه گفت، حجم وسیعی از مدارک و شواهدی که نخست وزیر اسرائیل در ماه آوریل به آنها اشاره کرده، ظاهراً زمان زیادی نیاز دارد تا تهیه و آماده شود.

اولیانوف درین‌حال تأکید کرد که امکان استفاده احتمالی ایران از برنامه هسته‌ای در اهداف نظامی پیش از این بسته شده و در این رابطه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه دسامبر سال 2015  تصمیم‌گیری کرده است.

وی افزود: «اگر به‌ناگهان در جریان مطالعات مدارکی که ممکن است طرف اسرائیلی در این رابطه ارائه دهد تردیدی در رابطه با رعایت تعهدات خویش از سوی تهران مشاهده شود، این مسئله مسلماً به‌طور دقیق با شرکای ایرانی در میان گذاشته خواهد شد».

نماینده روسیه تأکید نمود که نباید شورای حکام آژانس را به‌خاطر مسائلی غیرجدی و بدون پایه و اساس دچار نگرانی کرد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین