تاریخ انتشارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در این مورد وجود داشت ولی ورود بالگرد انجام شد، گفت: مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی و روسی انجام گرفت و برای قرار دادن بالگرد جدید موانعی بود و به خرید بالگردهای دست دوم روی آوردیم.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۴۹۹
وجود تحریم‌ها سبب استفاده از بالگردهای دست دوم اورژانس هوایی شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدعلی صدرالسادات در مراسم رونمایی از 6 بالگرد اورژانس هوایی که صبح امروز در فرودگاه پیام برگزار شد، اظهار داشت: در کشور 40 هزار مرگ ناشی از حوادث اتفاق می‌افتد که اکثر آن در حادثه جاده‌ای است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه کشور ایران دارای موقعیت‌های مختلف جغرافیایی است، افزود: امکانات بهداشتی و درمانی کشور به شکلی نیست که در همه جای کشور  امکانات و تجهیزات اورژانس هوایی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی، دولتی و نظامی و هلال احمر امدادرسانی هوایی وجود داشت، گفت: برای اولین بار است که بالگردهای اورژانس هوایی در کشور اتفاق می‌افتد و این امکان از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت.
 
صدرالسادات با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در این مورد وجود داشت ولی ورود بالگرد انجام شد، اضافه کرد: مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی و روسی انجام گرفت و برای قرار دادن بالگرد جدید موانعی بود و به خرید بالگردهای دست دوم روی آوردیم که معیارهای تخصصی را داشته باشد و این کار در مرحله اول با خرید 6 فروند انجام شد.
 
وی با بیان اینکه 6 فروند امروز در فرودگاه پیام رونمایی شد و این نوع بالگرد مورد استفاده 90 درصد کشورهای دارای اورژانس هوایی جهان است، ادامه داد: بالگرد هوایی از هلال احمر و دستگاه‌های نظامی نیز اجاره می‌شود و سازمانی برای استفاده از این بالگردها در وزارت بهداشت و با سرمایه‌گذاری یک شرکت تاسیس می‌شود.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 85 نفر برای شرکت اورژانس هوایی استخدام شدند، تصریح کرد: تمام موارد نظیر مدیریت، تهیه بالگرد و نیروهای متخصص برای اورژانس هوایی کشور ایجاد شده که واقعه مهم برای حوزه سلامت کشور است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین