تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با تشریح برنامه‌های ایام محرم به حضور ۳۵ مبلغ و روحانی در بقاع متبرکه استان اشاره کرد.
۰
کد مطلب : ۱۵۰۸۲۲
تشریح برنامه‌های اوقاف البرز در محرم/حضور روحانیون در بقاع متبرکه




 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که ظهر یکشنبه در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، بابیان اینکه شهید حججی با رشادت تمام اقدامی را انجام داد که تعصب افراد نسبت به مکتب اهل‌بیت(ع) را بیش از گذشته نشان داد، اظهار کرد: اگر محرم و خون پاک امام حسین (ع) نبود عزتی برای شیعیان حاصل نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروز مسلمانان در اقصی نقاط جهان مورد تعرض قرارگرفته و در مظلومیت تمام کشته می‌شوند، افزود: کشتار مسلمانان میانمار قلب بشریت را به درد می‌آورد، تکفیری‌ها درصدد هستند ریشه اسلام را خشک کنند که به‌طورقطع در این مسیر موفق نخواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم و عزاداری حسینی ویژه‌برنامه بصیرت عاشورایی در سطح استان البرز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ صالحی بابیان اینکه سند راهبردی بقاع متبرکه استان البرز تهیه و تدوین خواهد شد، تصریح کرد: واقعه بزرگ عاشورا درس بزرگی برای تمامی انسان‌های جهان ازجمله جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین نهضت و قیام امام حسین(ع) مهم‌ترین برنامه و اهداف در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز به شمار می‌آید، ادامه داد: ۳۵ مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم در  ایام محرم در بقاع متبرکه حاضر خواهند شد.

وی با اعلام اینکه نخستین جمعه ماه محرم به شیرخوارگان حسینی اختصاص داده‌شده که پیرو این امر پنج برنامه شاخص در استان برگزار می‌شود، افزود: پنج برنامه لبیک یا حسین در دومین روز از محرم و برنامه «احلی من العسل» نیز در ششم محرم برگزار در سطح استان البرز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تجمع بزرگ رهروان زینبی در روز دوازدهم ماه محرم را از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره کل برشمرد و ادامه داد: روز عاشورا و تاسوعا دسته‌ها بزرگ حسینی به بقاع متبرکه عازم خواهند شد تا هم‌نوا با کاروان کربلا نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را برپا دارند.

حجت‌الاسلام‌ صالحی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با کمک مردم، خیرین و هیئت‌های مذهبی اقدام به برپایی موکب در عراق هم‌زمان با مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی متعددی را به زائران ارائه کنیم، گفت: به یاد علمدار کربلا بیش از ۱۰۰ هزار بیرق عزای حسینی و سربند در کربلا برافراشته می‌شود؛ از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که تمام اقلام مصرفی تولیدی خواهد بود

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین