تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها باید در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند گفت:‌ حرف‌های کلفت کنگره آمریکا در تصمیم‌گیری‌های ما تاثیری ندارد.
۰
کد مطلب : ۶۹۰۹۲
حرف‌های کلفت کنگره آمریکا در تصمیم‌گیری‌های ما تاثیری ندارد
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علی لاریجانی دقایقی پیش در همایش راهکارهای ملی و منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی در محل برج سپهر صادرات اظهار کرد:‌ حقیقیت اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های خود است، ملاحظه بفرمایید که در کشور ما یک تفکری در درون انقلاب اسلامی رشد گرفت و این بود که  ایران یک تفکر اسلامی را برای خود برگزیده که نتیجه آن استقلال بوده است.

 

وی افزود:‌ما استقلال فرهنگی، استقلال سیاسی و فرهنگی و استقلال اقتصادی داریم و آن چیزی که امام می‌گفت باید عملیاتی شود گر چه در این راه دشمنان مزاحمت‌ةای متعددی ایجاد می‌کنند گاه با وجود انقلاب‌هایی در کشورهای اطراف و گاهی حرکت‌ها و نقشه‌هایی که برای منطقه می‌کشند اما باید گفت تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن با انقلاب ایران عقیم مانده و می‌ماند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گر چه آنها مزاحمت‌ةایی هم ایجاد کردند و ما باید هر دو وجه را ببینیم و انقلاب اسلامی در حوزه بین‌المللی بسیار تاثیرگذار بوده و با واقعیات می‌شود تابت کرد که در این ده‌سال اخیر اگر انقلاب اسلامی در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای داهیانه عمل نمی‌کرد کل صحنه بین‌المللی با یک دیکتاتوری مواجه می‌شد.

 

وی تصریح کرد:‌این که می‌گویند جهان چند قطبی شده به دلیل همین اقدامات ما بوده و همین چند قطبی شدن دنیا نشان از نقش انقلاب اسلامی در شرایط بین‌المللی دارد.

 

لاریجانی گفت:‌دشمنان تا آنجا که توانستند سد راه شدند چه در مسائل جنگ چه در مسائل هسته‌ای و دیگر مسائل و خلاصه که در این در 10 یا 12 سال اخیر هر چه توانستند کردند اما انقلاب اسلامی با پایداری، استقامت و پیروی از ولایت فقیه همواره ثابت‌قدم  ماند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضعیت اقتصادی ما از بیماری‌های مزمنی برخوردار بوده که به دلیل استفاده از نفت و گاز دچار این بیماری شده‌ایم، نفت و گاز باید نعمت تلقی شود اما متاسفانه برای ما تبدیل به بودجه جاری شده است و امروز بخش زیادی از بودجه جاری به پول نفت وابسته است.

 

وی یادآور شد: در حقیقت باید گفت در گذشته وضعیت اداره کشور به نحوی بود که از نفت و گاز به جای سرمایه ملی به عنوان هزینه‌های جاری استفاده کردیم و این سبب انبساط دیوانی شد.گر چه ما مخالف این مسئله‌آیم اما این موضوعات عملیاتی نشده و ما شاهد انبساط در حوزه دیوانی هستیم و این مانع رشد اقتصادی شده و اقتصاد مقاومتی پاسخ به همین بیماری‌های مزمن اقتصادی است.

 

وی ادامه دا: یکی از مشکلات دیگر بخش تولید بوده قبل از انقلاب بخش تولید و صنعت امری عمومی در کشور نبوده و در دستان یک سری خاندان‌ةای خاص می‌چرخید که پس از انقلاب نیز ملی و از دست آنان گرفته شد و تبدیل به سازمان‌های بزرگ دولتی شده و همان بیماری مزمن اقتصاد به شکل دیگری ادامه یافت و نتوانستیم آن بیماری را علاج کنیم.

 

لاریجانی ادامه داد:‌سیاست‌های اقتصادی و اصل 44 می‌گوید که اقتصاد باید مردمی شود و برای رفع این بیماری که از قبل نیز بوده و پس از انقلاب نیز به شکل دیگر ادامه یافته با حضور مردم علاج شود و ذکر این نکته حائز بوده که در میدان اقتصاد تا رقابت نباشد بهره‌وری نیست.

 

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: مسئله بهره‌وری بسیار مهم بوده و متاسفانه بهره‌روی ما ضعیف است چرا که اصل 44 در کشور صحیح اجرا نشده و اقتصاد ما شکل مردمی ندارد  همچنین مسئله دیگر این است که انرژی در کشور بسیار ارزان بوده و در حوزه آموزش‌ةای کشاورزی برای توسعه امر خودکفایی ضعیف هستیم.

 

لاریجانی اظهار کرد:‌باید بهره‌وری علاج کنیم و در همه بخش‌ها از تولید تا آب و خاک و همه آنها را باید به شکل عملیاتی مدیریت کنیم چرا که ما در زنجیره کشاورزی نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

 

وی تاکید کرد:‌باید تلاش کنیم شرایط گذشته تکرار نشود و مدیریت کشاورزی ما به گونه‌ای باشد که هم از خاک استفاده کنیم و هم محصولات ارگانیکی را رونق ببخشیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه موسسات مطالعاتی ضعیف هستیم واین موسسات در کشور ما چه در صنعت و چه در سیاست اندک است با  این سایر کشورها در مسئله مطالعاتی تاکید داشته و البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که این موسسات تصمیمات خوبی در رایزنی‌ها و تصمیم‌گیری دارد.

 

وی گفت: نباید این همایش در انتها فقط و صرفا تمام شود و باید در منطقه ترشیز بزرگ که پایلوت اقتصاد مقاومتی است به شکل عملیاتی دستاوردهای خود را به منصه ظهور بگذاریم و چرا که با بخشنامه و کارهای دیوانی این مشکلات حل نمی‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌اگر اهداف اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم می‌توانیم به اهداف بلند دیگرمان دست پیدا کنیم، اگر به وضعیت ایران نگاهیی بیندازیم می‌بینیم که دشمنان اضطراب شدیدی به ایران داشته و این توجه به مسائل استراتژیک منطقه مشخص است و جالب است که بگویم نتانیاهو چند روز پیش گفته بود داعش را ول کنید و باید ایران مبارزه کنید و روز گذشته خواندم که نتانیاهو گفته بود ما حاضریم در مبارزه با داعش همه گونه همکاری کنیم اما یک شرط دارد و آن ایجاد ائتلاف علیه ایران است و این صحبت‌ها همه نشان می‌دهد که آنان چقدر نسبت به تفکر انقلاب اسلامی اضطراب دارند.

 

وی یادآور شد: آنها خودشان می‌گویند که خطر اصلی برای آمریکا بخشی از ایران به عراق، سوریه و لبنان می‌رود و ما در چنین شرایطی باید اقتصاد خود را بسیار تقویت کنیم و از کار برجسته‌ای که اقتصاد ما را مقاوم می‌کند اجرایی و عملیاتی کنیم نه این اقتصاد ما منفعل باشد.

 

لاریجانی عنوان کرد:‌باید اقتصاد ما به گونه‌ای باشد که در منطقه قدرت دفاع داشته باشد و یکی از نکات مهم این است که در محصولات اساسی خود را رشد داده چرا که محصولات  اساسی ما دارای نقایص بزرگی است و در شرایط فعلای ساماندهی وضعیت آب، خاک و کشاورزی در مناطق صحیح بسیار حائز اهمیت است.

 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: آمریکایی و غربی‌ها گاهی در مذاکرات حرف‌های می‌زنند که انگار تلقی‌اشان این است که با وجود تحریم‌ها بر ما سخت می‌گذرد و مدام از این حرف‌های کلفت می‌زنند اما بدانند با زدن این حرفها موفق نمی‌شود و این که کنگره آمریکا مدام حرف‌ةای بی‌حساب می‌زند در تصمیم‌گیری‌ها ما تاثیری نداشته و ما مایوس نمی شویم.

 

وی ادامه داد:‌گاهی در مجلس شرایطی داریم که می‌گویند ما شرایط همکاری با آژانس را محدود کنیم و من آنان را به صبر دعوت می‌کنیم آمریکایی‌ها بدانند آن طور نیست که بخواهند ما را مایوس کنند امیدواریم در مذاکرات عاقلانه رفتار کنند و با تصورات اشتباه مذاکرات را به مسیر  غلط نبرند.

 

لاریجانی تصریح کرد:‌ آنها هر قدر بر ما سخت بگیرند ما می‌دانیم چگونه رفتار کنیم و بخشی هم ریشه در مشکلات مدیریت‌‌های قبلی داشته و لذا در این شرایط باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

 

وی گفتن:‌باید بیماری‌های مزمن اقتصاد علاج شود که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی را ابلاغ کرده و دولت و مجلس این اراده را دارد که آن را عملیاتی کرده و وقت آن است که برای رفع چالش‌های اساسی گام‌های بلند برداریم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین