تاریخ انتشاردوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

احیای کاخ ناصری گچسر در دستور کار قرار گرفت

حزب الله : مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: احیای کاخ ناصری در دستور کار این سازمان قرارگرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۹۲۴
احیای کاخ ناصری گچسر در دستور کار قرار گرفت

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام فخرالدین صابری ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از باغ لاله‌های گچسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش آسارا دارای ۵۰ روستا است و جزء مناطق دیدنی و گردشگری استان البرز به شمار می‌رود، اظهار کرد: این منطقه علاوه بر کاستی‌هایی که دارد از ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار است که در این میان می‌توان به جاده چالوس اشاره کرد.
 
وی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری زیبا در جاده چالوس، تصریح کرد: تونل بزرگ هزار و ۸۰۰ متری کندوان یکی دیگر جاذبه‌های این جاده به شمار می‌رود که منجر به کوتاه شدن ۱۳ کیلومتری مسیر مسافران شده است.
 
صابری با اشاره به اینکه رودخانه‌ای با طول تقریبی ۷۵ کیلومتر یکی دیگر از جذبه‌های گردشگری منطقه گچسر است، گفت: این رودخانه دارای زیبایی و جاذبه بسیاری است.
 
وی بابیان اینکه سد امیرکبیر که در منطقه گچسر واقع‌شده است، سال ۴۲ احداث‌شده و از بناهای تاریخی البرز به شمار می‌رود، تصریح کرد: برای رفتن به روستای واریان که آن‌سوی سد امیرکبیر واقع‌شده باید سوار قایق شد که این مهم نیز به جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس و بخش آسارا افزوده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه به سایر مناطق گردشگری منطقه گچسر همچون پیست اسکی در ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ متری و پیست دیزین که در ۷۰۰ متری روستای ولایت رود قرار دارد، اشاره کرد.
 
وی یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی استان البرز را احیای کاخ ناصری باهدف تبدیل‌شدن به یک مقصد گردشگری اعلام کرد و گفت: امید داریم بتوانیم با احیای این کاخ شاهد حضور گردشگران در این منطقه باشیم.
 
صابری یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گچسر را کاخ رضاشاهی دانست و تأکید کرد: این کاخ با معماری خاص و جذاب ساخته‌شده است.
 
وی به چند قلعه تاریخی دیگر در این منطقه اشاره کرد و افزود: شهروندانی که از هوای آلوده کرج و تهران خسته می‌شوند به مناطق خوش آب‌وهوای چالوس سفر می‌کنند و این مهم بر لزوم تقویت حوزه‌های گردشگری این منطقه تأکید دارد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین