تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
plusresetminus
حزب الله : نخست‌وزیر قطر اعلام کرد: هدف واقعی عربستان سعودی و ۳ همپیمانش از محاصره و تحریم قطر مداخله در امور داخلی آن است، که این موضوع مردود و خط قرمز ماست.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۰۲۴
هدف واقعی از تحریم‌ها مداخله در امور داخلی‌ قطر است
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«شیخ عبدالله بن‌ناصر آل‌ثانی» نخست‌وزیر قطر متذکر شد که هدف عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از محاصره و تحریم قطر مداخله در امور داخلی آن است. این امر «غیرقابل قبول و خط قرمز است».
 
نخست‌وزیر قطر، عصر دیروز این اظهارات را در نطقی تلویزیونی، که از تلویزیون رسمی قطر پخش می‌شد، اعلام کرد. این نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای وی از زمان تصدی این سمت در ژوئیه 2013 به‌شمار می‌رود.
 
بن‌ناصر آل‌ثانی درخصوص دلایل واقعی بحران قطر و محاصره آن، گفت: «باید تأکید کرد که هیچ اختلافی با کشورهای محاصره‌کننده چه در زمینه‌های مرزی، گمرکی یا مسائل امنیتی وجود ندارد».
 
وی این سؤال را مطرح کرد که آیا این «اختلافات ادعایی به‌دلیل موفقیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قطر، حمایت آن از مسائل انسانی و ثبات در منطقه و احترام‌مان به درخواست‌های ملت‌هاست یا به‌خاطر میزبانی قطر از جام جهانی است یا این‌که این اختلافات به‌معنای مداخله در امور داخلی ما است».
 
نخست‌وزیر قطر افزود: «در واقع، هدف از این بحران واضح است و برای همگان نیز آشکار شده است و آن مداخله در امور داخلی قطر است. این موضوع مردود و برای ما و ملت قطر خط قرمز است».
 
وی مذاکره را تنها راه‌حل این بحران خواند مشروط بر این‌که حاکمیت کشورها خدشه‌دار و نیز در امور داخلی‌شان مداخله نشود.
 
عربستان سعودی و 3 همپیمان عربش از پنجم ژوئن گذشته قطر را به‌اتهام حمایت این کشور از تروریسم محاصره اقتصادی و سیاسی کرده‌اند. ائتلاف تحریم‌کننده از سرگیری این روابط را مشروط به پاسخ قطر به فهرست شروط سیزده‌گانه‌ای دانسته، که کاهش سطح روابط با ایران یکی از این شروط است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین