تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله : وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه‌‌ای برای استفاده از منابع آب دریا برای مصارف شرب دارد، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی امکان استفاده از آبهای ژرف در کشور هستیم.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۷۲۵
برنامه وزارت نیرو برای استفاده از آب دریا/ استفاده از آب ژرف در دست بررسی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در حاشیه دومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب در محل  اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد:  بودجه سال آینده هرچقدر واقعی‌تر باشد احتمال تحقق آن نیز بیشتر است. البته وزارت نیرو فقط به بودجه دولتی وابسته نیست و این وزارتخانه از محل فروش آب و برق دارای منابعی داخلی است.
 
وی افزود: از دولت درخواست کرده‌ایم که منابع داخلی این وزارتخانه همانند گذشته در اختیار ما باشد تا برنامه‌های خود را بتوانیم اجرایی کنیم؛ این خواسته شنیده شده و ما انتظار داریم که بتوانیم برنامه ویژه‌ای برای تابستان سال 98 که مدیریت اوج بار برق و همچنین تامین آب شرب با اولویت بالا را دارد عملیاتی کنیم.
 
وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر همچنین 40 پروژه آب شیرین کن در سطح کشور فعال است و پروژه‌های دیگری نیز در استانهای شمالی و جنوبی کشور تعریف شده که با در اختیار داشتن منابع درآمدی این وزارتخانه می‌توانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.
 
اردکانیان تصریح کرد: از سیاستهای این وزارتخانه استفاده حداکثری از منابع آب دریا برای مصارف شرب است؛ همچنین برنامه دولت درباره پروژه‌های آب‌ژرف همکاری نزدیک به معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری است.
 
وی گفت: در این ارتباط درباره چاه سیستان قرار شده پس از انجام تحقیقات کامل نتایج پروژه در ابعاد کمی، کیفی‌، اقتصادی و فنی تعیین و درباره آن تصمیم‌گیر شود البته هنوز در مرحله مطالعه و تحقیق است.
 
وزیر نیرو همچنین درباره وضعیت بهبود اصلاح مصرف آب در کشور گفت: در گذشته در راستای بهبود و برنامه‌ها در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی انجام شده و یکی از موضوعات اصلی در این رابطه سرعت تغییر اقلیم است.
 
وی گفت: در کنار تغییر اقلیم در حال حرکت به سمت گرمتر شدن هوا و کاهش بارندگی‌ها باید توجه داشت که  در 50 سال اخیر به طور میانگین هر 10 سال 4 درجه سانتیگراد و در  مجموع به صورت میانگین 2 درجه ایران گرمتر شده است.
 
اردکانیان افزود: اگر بتوانیم در جهت به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب حرکت کنیم و در این رابطه ارتباط تنگاتنگ با بخش خصوصی حرکت می‌کنیم تردیدی نداریم که آینده مشکلی به نام آب نخواهیم داشت البته به معنی مصرف بی‌رویه نیست.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین