تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
plusresetminus
حزب الله: یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: در سال جدید کاسب‌ها نسبت به مردم رعایت انصاف را داشته باشند و دولت نیز نظارت‌های خود را بیشتر کند.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۲۲۱
دولت نظارت‌ خود بر بازار را بیشتر کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح سه‌شنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) با قرائت دو بیت شعر در مقام و عظمت حضرت امیر المومنین علی(ع) یاد و خاطره آن امام همام را گرامی داشت.
 
وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به تشریح سنت‌های مربوط به نوروز پرداخت و گفت: بعضی‌ها کلاً با نوروز مخالف هستند و برخی نیز معتقدند باید همه رسم و رسومات را کاملاً اجرا کرد اما سنت پیامبر اکرم(ص) چیز دیگری است.
 
این استاد سطوح عالی حوزه افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به سنت‌های زمان جاهلیت نه به طور کلی آن سنت‌ها را رد کردند و نه به طور کلی آنها رو تأیید کردند؛ بلکه سنت‌هایی مثل اکرام مهمان و وفای به عهد را که مربوط به زمان جاهلیت بود را پذیرفتند و برخی سنت‌های اشتباه را نفی کردند و ما نیز نسبت به سنت‌های ایرانی و ملی نیز باید این گونه برخورد کنیم.
 
وی با بیان این که چهارشنبه سوری یک خرافه است، تاکید کرد: برخی خرافات مثل چهارشنبه سوری را باید رها کرد و نسبت به سنت‌های خوب نوروز مثل مهمان نوازی، صله رحم و پاکیزگی منازل که بسیار خوب و سفارش شده نیز هست توجه شود.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به فرارسیدن سال نو و لزوم برنامه‌ریزی برای آن گفت: برای سال نو باید برنامه نو ریخت؛ باید مردم در سال جدید وحدت و همدلی خود را بیشتر کند، کاسب‌ها نسبت به مردم رعایت انصاف را داشته باشند و دولت نیز نظارت‌های خود را بیشتر کند چرا که به طور کلی عقلا برای سال نو برنامه نو می‌ریزند و از فرصت‌های خود به بهترین نحو استفاده می‌کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین