تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
plusresetminus
حزب الله : معاون اول قوه قضائیه گفت: عدم انجام وظایف توسط برخی بخش ها باعث شده تا قوه قضائیه بار بسیاری از دستگاه ها را به دوش بکشد.
۰
کد مطلب : ۱۳۹۲۱۱
قوه قضائیه بار بسیاری از دستگاه‌ها را به دوش می‌کشد
 

 

                       
                        

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،غلامحسین محسنی‌اژه‌ای شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر خلاف تمامی معاهده های بین المللی اموال کشور را بلوکه کردند که این اقدامات تا کنون ادامه داشته است.

وی افزود: دشمن تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور از مسیرهای مختلف انجام می دهد که برای خنثی کردن توطئه های دشمن در حوزه اقتصادی باید به توان داخل اتکا کرد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به مذاکره با کشورهای خارجی بیان کرد: مذاکره با طرف های خارجی برای حل مشکلات کشور باید در چارچوب مشخصی انجام شود تا طرف مقابل فکر نکند ما ناتوان هستیم.ما نمی گوییم دور خود را دیوار بکشیم اما باید به داشته های خود متکی باشیم زیرا کشور ما دارای ثروت زیادی از جمله نفت است.

محسنی اژه ای با اشاره به افزایش معوقات بانکی طی سال های گذشته گفت: قوه قضائیه از حدود دو و نیم سال پیش به این عرصه ورود پیدا کرد زیرا بانک‌ها بدون اعتبارسنجی لازم و نظارت پول را در اختیار افراد قرار می دادند.

وی تاکید کرد: در این مدت به بانک ها اعلام کردیم  به معوقاتتان اضافه نشود و مشکلات گذشته را تکرار نکنید که با کمال متاسفانه باز هم شاهد افزایش معوقات بانکی بودیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: اگر فردی مقررات را رعایت کرده و تسهیلات گرفته شده را در جای خود هزینه کرده اما بر اساس نوسانات بازار با مشکل اقتصادی مواجه شده است موضوع کیفری نیست بلکه حقوقی است و دولت باید به وی کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر افراد با فساد به بانک‌ها تضمین ندادند و با ارائه اسناد جعلی، تبانی و دیگر اقدامات غیر قانونی، پولی گرفته‌اند این موضوع کیفری است و باید برخورد لازم انجام شود.

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت پدیده تصریح کرد: زمانی که تبلیغات پر حجمی برای پدیده انجام و پول های زیادی از مردم گرفته شد، مسئولان استانی کجا بودند و باید گفت اگر ما به این موضوع ورود نمی کردیم  اوضاع بدتر می شد.

وی تاکید کرد: تعاونی‌هایی که حق اخذ سپرده به جز از اعضای تعاونی را نداشته‌اند، از مردم سپرده های زیادی را جذب کردند و حتی سودی بالاتر از بانک ها داده‌اند که در این میان وزارت تعاون باید بر این تعاونی‌ها نظارت می‌کرد اما نظارت کافی وجود نداشته است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: تمام این موارد باعث شده تا قوه قضاییه بار بسیاری از دستگاه ها را در سالهای اخیر  به دوش بکشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین