تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان نظام پزشکی کرج گفت: شکایت از نحوه اضافه پرداختی توسط بیمار در بیمارستان‌های خصوصی البرز کمتر از ۱۰ مورد بوده که رسیدگی به آن انجام و مسئله حل‌وفصل شده است.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۵۱۱
رسیدگی به شکایات از نحوه اضافه پرداختی توسط بیمار در بیمارستان‌های خصوصی البرز‌

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد حسن شاپوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان نظام پزشکی کرج برگزار شد، اظهار داشت: ما در آستانه روز تعامل و گفت‌وگو با جهان هستیم و بهتر است در این زمینه اول از خودمان شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت یک طرح کشوری است، افزود: سازمان نظام پزشکی دخالتی در اجرا و اجرا نکردن این طرح ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج با بیان اینکه طرح تحول سلامت براساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاستهای کلان سلامت در مسیر اجرا است، عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی به عنوان چشم ناظر در ارتباط با اجرای این طرح است که این طرح در استان البرز دگرگونی‌های خاصی در سیاست‌های دولتی ارائه دهنده  خدمت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات نظام پزشکی استان البرز قرار داریم، گفت: طبق قانون نظام پزشکی شهرستان فردیس به صورت مستقل است و باید انتخابات در این شهرستان به صورت اختصاصی و مستقل برگزار شود.

شاپوری با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی وظیفه دفاع از حقوق خدمت‌گیران  ارائه دهندگان خدمت را دارد، افزود: این سازمان با نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، معاونت درمان و مدیریت نظارت همکاری دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج  با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در حوزه سلامت ضروری است، گفت: نظارت بر نحوه اطلاع‌رسانی مراکز درمانی و سلامت وظیفه این سازمان است. تعرفه‌های پزشکی  توسط صنف مربوطه ابلاغ می‌شود و در حال حاضر نظام پزشکی در این مورد  وظیفه‌ای را بر عهده ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج با اشاره به اینکه  نظارت در این مورد ‌بر عهده سازمان نیست و اجازه ورود در این بخش را ندارد، گفت: شکایت از نحوه اضافه پرداختی توسط بیمار در بیمارستان‌های خصوصی البرز کمتر از ده مورد بوده که رسیدگی به آن انجام و مسئله  حل‌وفصل شده است.

شاپوری با بیان اینکه در بخش دندانپزشکی شکایت‌های صورت گرفته طی چهار سال اخیر زیر 20 نفر نسبت به ارائه خدمات بوده است، عنوان کرد: در چهار سال گذشته در مراکز دولتی و نیمه‌دولتی درمانی و پزشکی کرج بالغ ‌بر 100 شکایت درباره اضافه پرداخت‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج با بیان اینکه تعداد شکایت در  سامانه 1690 درباره تعرفه کمتر از 30 مورد بوده است، اظهار داشت: بیش از 6 هزار و 700 ارائه‌دهنده خدمت اعم از پزشکان، متخصصان، ماما و غیره به‌صورت رسمی در حوزه درمان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین