تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر خارجه اسبق مصر در سخنانی فاش کرد: دولت آمریکا برای براندازی حسنی مبارک از سال 2005 برنامه‌ریزی کرده بود.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۵۱
دولت آمریکا از سال 2005 برای براندازی مبارک طرح‌ریزی کرده بود

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، احمد ابوالغیط، وزیر خارجه اسبق مصر در سخنانی عنوان داشت: سفر من به آمریکا در سال 2005 بدترین سفر یکی از وزرای خارجه مصر طی 60 سال گذشته بود و به دلیل بازداشت ایمن نور، رئیس سابق حزب «الغد» من مورد اعتراض شدید مقامات آمریکایی قرار گرفتم.

 

وی افزود: درگیری‌های لفظی در کنفرانس خبری با دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا رخ داد که به سطح دعوا می‌رسید اما من اعصاب خود را کنترل کردم تا بحران در روابط دو کشور رخ ندهد.

 

احمد ابوالغیط تصریح کرد: من به کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا نسبت به مطرح کردن سخنانی در مورد «لزوم» آزاد کردن ایمن نور هشدار داده و اعلام کردم که وی در سال 2030 آزاد خواهد شد و مخالفت خود را با مداخله در حکم دادگاه قضایی مصر اعلام کردم.

 

وی اظهار کرد: حسنی مبارک (رئیس‌جمهور پیشین مصر) تسلیم دستورات آمریکا برای آزاد کردن ایمن نور نشد و تاکید کرد که باید روند قانونی به صورت کامل طی شود.

 

ابوالغیط عنوان داشت: زمانی که به عنوان وزیر خارجه تعیین شدم مبارک به من گفت کسانی که خود را با آمریکایی‌ها پوشش داده‌اند، همواره عریان هستند و آمریکایی‌ها هم‌پیمانان خود را رها خواهند کرد و سرنوشت پرویز مشرف، رئیس‌جمهور اسبق پاکستان و محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران خود گواه بر این امر است.

 

وزیر خارجه اسبق مصر با بیان اینکه دولت آمریکا از سال 2005 برای برکناری مبارک طرح‌ریزی می‌کرد، تصریح کرد: مبارک به من گفته بود اگر دولت آمریکا بتواند از دست من خلاص شود این کار را می‌کند.

 

وی افزود: آمریکا مفاهیمی در عرصه سیاست خارجی دارد که معتقد است این مفاهیم بر پایه اصول انسانی، قانونی و برای دفاع از حقوق بشر است اما این سیاست‌ها در واقع از طریق حملات نظامی به کشورها صورت می‌گیرد که این حملات به تخریب و ویرانی می‌انجامد و تناقض اساسی در مفاهیم سیاسی آمریکا وجود دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین