تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
plusresetminus
حزب الله : رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به شگرد جدید کلاهبرداران تلفنی، روش کلاهبرداری از طریق تماس‌های از دست رفته یا (missed call) را تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۹۵۷۳۱
کلاهبرداری از شهروندان با MISSED CALL

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ علی موالی با هشدار نسبت به کلاهبرداری‌های جدید که با طعمه تماس‌های از دست رفته انجام می‌شود، اظهار داشت: شیوه این کلاهبرداری‌ها به این ترتیب است که کاربران در دام افراد سود جویی قرار می‌گیرند که با استفاده از تماس‌هایی که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می‌شوند، صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران در این روش با سوءاستفاده از کنجکاوی قربانیان خود، آن‌ها را دام می‌اندازند، افزود: در این روش از کلاهبرداری، فرد مجرم با استفاده سامانه تماس خودکار، شماره‌هایی را انتخاب می‌کند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته می‌شود.

موالی ادامه داد: پس از آن که زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه مذکور از کار متوقف شده و گوشی قربانیان، تماس‌ بی پاسخی (missed call) را نشان می دهد؛ البته تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی با عث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟

رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشه‌هایی می‌شود؛ لذا قربانیان کنجکاو در این شیوه کلاهبرداری به محض تماس با شماره تماس از دست رفته، به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شوند و مبالغی را در قبوض ماهانه تلفن خود متضرر می‌شوند.

موالی عنوان کرد: نکته قابل توجه در این شیوه و شگرد آن است که قربانیان این کلاهبرداری‌ها، زمانی متوجه متضرر شدن خود می‌شوند که قبض ماهانه تلفن به دست آنها می‌رسد.

رئیس پلیس فتا استان قم به مردم توصیه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌هایی این است که مشترکان تنها با تماس‌های از دست رفته‌ای تماس بگیرند که مالکان آن شماره‌ها را بشناسند.
 
 
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین