تاریخ انتشارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
plusresetminus
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبات اصحاب رسانه، گفت: در نظر داریم یک سازمانی صنفی برای خبرنگاران ایجاد کنیم.
۰
کد مطلب : ۱۷۰۱۱۷
تشکیل سازمان صنفی خبرنگاران/وعده بانک مرکزی برای خرید کاغذ

 

 

               
           

 سید عباس صالحی در حاشیه نشست خبری در پاسخ به مطالبات خبرنگاران در خصوص بیمه، اظهار کرد: در خصوص بیمه خبرنگاران اقداماتی در حال انجام است، امیدواریم بتوانیم این مطالبه به‌حق را محقق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه خبرنگاری با نبود واحد صنفی مواجه هستیم که همین مسئله باعث شده حمایت از امنیت شغلی و بیمه این قشر با مشکل مواجه شود، گفت: مشکلات اصحاب رسانه جمع‌بندی شده است، در نظر داریم یک سازمانی صنفی برای خبرنگاران ایجاد کنیم.

تلاش برای به ثمر رسیدن لایحه صنفی رسانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه امیدواریم لایحه صنفی رسانه به ثمر برسد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات مرتبط به رسانه‌ها را پیگیری می‌کند.

صالحی بابیان اینکه رسانه‌های استانی مشکلات ویژه خود رادارند، گفت: برای پویایی رسانه‌های استانی به کمک نیازمندیم و این مهم بر لزوم توجه و پیگیری مطالبات رسانه‌ها و خبرنگاران تأکید دارد.

صالحی با اشاره به اینکه مطالبات خبرنگاران و اصحاب رسانه پیگیری می‌شود، اضافه کرد: بخش اعظم تفاهم‌نامه امضاشده، جنبه ریالی و حمایتی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود شورای فرهنگ عمومی یکی از پایه‌های مناسب رسیدن به نقطه عطف فرهنگی است، عنوان کرد: باید موازی کاری‌های فرهنگی را کاهش دهیم.

افزایش قیمت کاغذ به دلیل افزایش قیمت ارز است،بانک مرکزی وعده داده مشکلات خرید کاغذ حل شودوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وعده رئیس‌کل بانک مرکزی درباره عدم مشکل ارز برای خرید کاغذ اشاره کرد و گفت: طبق گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، مشکلی برای واردات کاغذ و یا خرید آن وجود ندارد. افزایش قیمت کاغذ به دلیل افزایش قیمت ارز است و بانک مرکزی وعده داده برای خرید کاغذ مشکلات حل شود.

صالحی با اشاره به تلاطم بازار در حوزه کاغذ و تأمین ارز آن، گفت: با قول بانک مرکزی نباید مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم حمایت از رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها، گفت: وزارت ارشاد پیگیری‌های لازم را در خصوص مطالبات خبرنگاران را انجام می‌دهد، امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق مطالبات آن‌ها اقدام کنیم.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین