تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
plusresetminus
حزب الله: پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در کنگره ملی بی بی حکیمه(س) دقایقی پیش قرائت شد.
۰
کد مطلب : ۶۷۳۶۳
زیارت مشرفه و بقاع متبرکه یکی از عبادات دارای فلسفه و فضیلت است
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،دقایقی پیش در نخستین کنگره ملی امام‌زاده حضرت بی بی حکیمه خاتون(س)، پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برای این کنگره ملی قرائت شد.

نخستین کنگره ملی امام‌زاده حضرت بی بی حکیمه خاتون(س) هم اکنون با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار اجتماعات آزادی شرکت نفت گچساران در حال برگزاری است.

سخنرانی برخی مقامات کشوری و استانی، تجلیل از برگزیدگان کنگره و مداحی و مرثیه خوانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در آئین افتتاحیه این کنگره ملی است.

پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه (س) به شرح زیر است:

همانطور که نماز و روزه و حج و عبادت‌های دیگر هر یک دارای فلسفه و مصالح اساسی اسلامی می‌‌باشند زیارت مشرفه و بقاع متبرکه نیز یکی از عبادات و دارای فلسفه و فضیلت و مصالح اسلامی است.

زیارت که در فرهنگ اسلامی جایگاه بلندی دارد به مسلمانان می‌گوید شما در هر نقطه‌ای از این جهان پهناور که هستید می‌توانید ارتباط خود را با رهبر و راهنمای اسلامی برقرار سازید و عهد و میثاق خود را با او تجدید نمایید به مانند یک قطره به این اقیانوس با عظمت بپیوندید تا بهتر بتوانید قدرت رسالت دینی خود را به دست آورید.

اکنون که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده شده است که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مبدل شده شوند، لازم است با عمل به این فرمان بصیرت آفرین سرپرست محترم اوقاف که در زمان تصدی این پست افتخارآمیز گام‌های بلندی در راه آشنایی بیشتر با قرآن و نشر معارف اسلامی و اجتماعی برداشته است، در بقعه هر امامزاده‌ای صفحاتی نصب شود که تاریخ، نسب، شخصیت، مجاهدت و عملکرد آن امامزاده ذکر شود تا درسی برای زائران محترم باشد وعلاوه بر این تولیت این مرکز را به کسانی که در مناسبت‌های ایام سال بتوانند با ذکر مطالب فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به ارشاد زائران بپردازند سپرده و این خدمت مهم به طور کامل انجام گیرد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین