تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
plusresetminus
حزب الله : عضو شورای اسلامی شهر کرج: حوادث ترافیکی راهها که هر ساله تعداد زیاد کشته بر جای می گذارد از موارد بسیار مهمی است که پیشگیری از آن نیازمند فرهنگ سازی گسترده است.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۱۳۰
پیشگیری از حوادث ترافیکی، نیازمند فرهنگسازی است

 


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد صادق باغستانی در گفتگو با خبرنگار  گفت: سالانه بین 20 تا 28 هزار تصادف رخ می دهد که از این تعداد یک سوم آن در داخل شهرها به وقوع می پیوندد و از آن به عنوان جنگ خاموش نام برده می شود.
 
باغستانی، مرگ و میر بر اثر تصادفات رانندگی در جهان را  21 هزار نفر از صد هزار نفر عنوان کرد و گفت: متاسفانه این رقم در ایران  38 هزار نفر بین 100 هزار نفر است که رقم تاسف برانگیزی است.
 
عضو شورای اسلامی شهر کرج اولین علت مرگ و میر در کشور را تصادف عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از قربانیان تصادفات راکبان موتور سیکلت و ترک نشینان هستند که عابرین پیاده نیز قربانیان این تصادفات می شوند و طبق آمار به دست آمده 80 درصد این کشته ها کودکان هستند.

وی با ابراز تاسف از این آمار تصریح کرد: حوادث و مرگ و میرهای جاده ها از موارد بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شده و در جهت کاهش این حوادث تمهیداتی از سوی مدیران شهری و مسئولین ذیربط اتخاذ شود.
 
این مسئول با اشاره به آمار به دست آمده در خصوص تصادفات درون شهری گفت: مدیریت شهری کرج جهت کاهش این حوادث اقدام به نصب پل های مکانیزه نموده است که تا کنون 15 عدد نصب و 25 عدد نیز تا پایان سال نصب خواهد شد.
 
وی اصلاح هندسی را نیز از جمله موارد مهم در این مورد عنوان کرد و افزود: با طراحی و نظر کارشناسی در ایجاد دوربرگردان ها می توان این معضل شهری را تا حد زیادی کاهش داد.
 
عضو شورای اسلامی شهر کرج روشنایی معابر را از دیگر موارد ضروری در سطح شهر عنوان کرد و گفت: عدم دید کافی در طول شب نیز از عوامل ایجاد تصادفات می باشد که نصب چراغ های روشنایی می تواند نقش موثری در کاهش تصادفات دورن شهری و مرگ و میر باشد.
 
باغستانی فرهنگ سازی و آموزش شهروندان در خصوص رانندگی و پیشگیری از تصادفات را امری مهم در کاهش این حوادث دانست و افزود: ساخت و پخش برنامه های آموزشی توسط صدا و سیما  و تبلیغات رسانه ای می تواند کمک شایانی در فرهنگ سازی و آموزش شهروندی گردد.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین