تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
plusresetminus
حزب الله : سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از ایجاد سازوکاری هوشمند و نرم افزاری به منظور نظارت بر رفتار رانندگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۹۳۳
مدیریت هوشمند حمل و نقل عمومی، توسط نرم افزار مدیریت شهری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد حاجی جعفری گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) در مدیریت ناوگان حمل و نقل همگانی، جلسه ای با حضور کارشناسان سازمان فاوا و مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج همچنین پیمانکار مربوطه برگزار شد و پس از بررسی راهکارها، نصب و استفاده از نرم افزار مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارتقای بهره وری این سیستم در دستور کار قرار گرفت.
 
حاجی جعفری در ادامه افزود: با ایجاد این ساز و کار هوشمند، تخلفات و رفتار خارج از قانون رانندگان حمل و نقل همگانی، پس از ثبت از طریق دوربین های نظارتی برای سازمان حمل و نقل، بار و مسافر به همراه تصاویر و پلاک خودرو متخلف ارسال می شود. پیرو ارسال این اطلاعات، همچنین از طریق سامانه پیامکی تخلف مربوطه برای راننده نیز ارسال می شود.
 
وی بیان کرد: با راه اندازی این سیستم، علاوه بر مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل همگانی شهر که شامل تخلفات تاکسی ها و اتوبوس ها می شود، می توان بر رفتار رانندگان این ناوگان نیز نظارت بیشتری داشت.
 
سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: با استفاده از این نرم افزار و داده های آن، می توان از عملکرد رانندگان در راستای تمدید مجوز نیز بهره مند شد و ارزیابی های لازم را در این زمینه انجام داد.
 
وی یادآور شد: همچنین بر مبنای اطلاعات بدست آمده از این سیستم، آگاهی از نقاط ضعف در زمینه تخلفات رانندگان و حمل و نقل عمومی حاصل می شود و می توان آموزش های لازم را به رانندگان برای کاهش تخلفات ارائه کرد؛ از لحاظ ساختار فیزیکی و هندسی نیز، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس شناسایی می شوند و برای مرتفع ساختن مشکلات در این مورد هم روش های اصولی در دستور کار قرار می گیرد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین