تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله: آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه فتنه داعش ‌سیاسی، نظامی و عقیدتی است، گفت: برقراری اتحاد بین جوامع اسلامی کارد دشمنان در مقابل ما کند می‌کند و این از آثار این کنگره است.
۰
کد مطلب : ۶۹۶۱۳
فتنه داعش عقیدتی و سیاسی است
 
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ، آیت‌الله ناصر العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم حرم کریمه اهل بیت (س)، غضب را از جمله گناهان کلیدی برشمرد و اظهار کرد: در حال غضب اقدام به کاری نکنید چرا که انسان تجربه کرده تصمیماتی که در حال غضب گرفته اسباب شرمندگی است.

مرجع تقلید شیعیان غضب را چون شعله آتش دانست که همه چیز را می‌سوزاند و افزود: عصبانیت شدیدی که می‌دانیم سرچشمه گناه بوده مقدمه حرام است حتی اگر خوف این است که سبب گناه شود حرام است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در جامعه سرچشمه آن غضب بوده و غضب ایستادن بر لبه پرتگاه است، تصریح کرد: یکی نزدیک‌ترین حالات شیطان به انسان در هنگام غضب است.

وی با اشاره به کنگره ضدتکفیری که در قم برگزاری شد، گفت: از فواید این کنگره جلوی بسیاری از خونریزی‌ها را می‌گیرد چون پی به منطق و عقلانیت شیعه می‌برند و معلوم می‌شود جایی برای خونریزی نیست.

آیت‌الله العظمی  مکارم شیرازی با بیان اینکه این گونه اجلاس‌ها تا حد زیادی مانع خونریزی می‌شود حتی اگر جان یک نفر را نجات دهیم ارزشمند است، خاطرنشان کرد: برگزاری این چنین اجلاسیه‌هایی عداوت‌ها و دشمنی‌ها کم و اتحادی در بین مسلمانان در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه الان جنگ‌ها را به درون کشورهای اسلامی کشانده‌اند، عنوان کرد: با این اتحاد کشورهای اسلامی مجبور به باج‌دهی نیستند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید براینکه برقراری اتحاد بین جوامع اسلامی کارد دشمنان در مقابل ما کند می‌کند و این از آثار این کنگره است، گفت: علاوه بر نشست‌های عمومی، نشست‌های خصوصی هم در حاشیه کنگره داشتیم که به بسیاری از سئوالات پاسخ داده شد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: بسیاری از علمای اسلامی پیشنهاد کردند مرکز ثابتی برای علمای اسلامی تشکیل دهیم و طرفدار مرکز ثابتی برای علمای اسلامی هستند و آن را پیگیری می‌کنند و هرچه در این راستا هزینه شود ارزش دارد چرا که با هدف نجات جان مسلمانان است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه داعش هم سیاسی و هم عقیدتی است، خاطرنشان کرد: سرچشمه این مسئله خوارج بوده و سلسله عقاید است که سیاست از این اعتقادات انحرافی به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه فتنه داعش ‌سیاسی، نظامی و عقیدتی است که باید از همه جهات با آن مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: دشمنان از این ابعاد بهره می‌برد، علمایی که آمده بودند بر این باور بودند که باید ریشه‌های عقیدتی سوزاند تا استکبار نتواند از آن سوءاستفاده کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین