تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
plusresetminus
حزب الله: چند صباحی بیشتر طول نکشید تا امیدهایی که با فعالیت محدود موسساتی در قالب طرح ازدواج آسان در دولت دهم به وجود آمد و بانی آن سازمان ملی جوانان کشور بود، بعد از حرف و حدیث‌هایی که درباره این سازمان به وجود آمد و با منحل شدن این سازمان، نا امید شد و این روزها جوانان مانده اند و هزینه های بالای ازدواج و وام هایی که پرداخت نمی شوند.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۳۳
پرداخت وام ازدواج متوقف می شود؟
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، وام هایی که گفته می شد از عید فطر دوباره پرداخت آنها آغاز شده اما با این حال هنوز هم تعداد زیادی از جوانان در صف انتظار وام ازدواج قرار دارند و حالا هم خبر رسیده است احتمال دارد پرداخت وام ازدواج متوقف شود.

به تازگی معاون اقتصادي صندوق توسعه ملي با اعلام اينکه اختصاص منابع از صندوق به وام ازدواج ابلاغ نشده است و به نظر مي‌رسد که مجلس اين موضوع را تصويب نکند، گفته: هيچ برداشت غيرقانوني از منابع صندوق توسع ملي انجام نشده است.

محمد سعيد نوري ناييني در مورد ابلاغ پرداخت وام ازدواج از منابع صندوق توسعه ملي تاکید کرده:  خوشبختانه اختصاص منابع از صندوق توسعه ملي به وام ازدواج ابلاغ نشده است و اميدواريم که اين موضوع منتفي شده باشد، زيرا فلسفه ايجاد صندوق اعتراض به اينگونه برداشت ها و سرمايه گذاري در بخش هاي زاينده اقتصادي و پايدار است.

معاون اقتصادي صندوق توسعه ملي با تاکيد بر اينکه پرداخت از منابع صندوق به بخش هايي مانند وام هاي سوبسيدگونه انجام نمي‌شود، تصريح کرده: البته چنانچه مجلس پرداخت وام ازدواج از محل منابع صندوق را مصوب کند، ما مجبور به اجرا هستيم اما خوشبختانه به نظر مي‌رسد که مجلس اين موضوع را تصويب نکند.

این سخنان اما در حالی است که هنوز از یادها نرفته است که با پایان حیات دولت دهم ، پرداخت تسهیلات ازدواج چند ماهی  با مشکل مواجه شد و اغلب مراجعه‌کنندگان موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شدند.

این در حالی بود که بنا به آخرين آمار موجود ميزان سپرده‌هاي قرض الحسنه بانک‌ها و موسسات اعتباري در بهمن ماه 92 نسبت به اسفند هيچ گونه افزايشي نداشت و با این حال پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه مانند ازدواج از محل اين منابع صورت مي‌گيرد، متوقف شده بود  و 1.5 ميليون زوج در صف دريافت وام ازدواج قرارداشتند.

بعد از این بود که انتقادها به انتظار جوانان برای وام بیشتر شد تا اینکه دولت یازدهمی ها قول دادند از عید فطر پرداخت وام ازدواج را از سر بگیرند.

با این حال  بر اساس آخرين سامانه يک ميليون و 50 هزار نفرهنوز درصف وام ازدواج هستند و حالا هم خبر رسیده است که امکان دارد پرداخت این وام به دلیل عدم ابلاغ از مجلس متوقف شود.

این خبر اما در حالی توسط معاون اقتصادي صندوق توسعه ملي اعلام شده که اوایل مهر ماه، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج نسبت به قبل تسریع شده است، از پرداخت ۲۵۵ هزار فقره تسهیلات در یک‌ماه و نیم اخیر خبر داده بود.

با این حال اما گزارش های میدانی خبرنگار شفاف از بانک های ملی و ملت نشان می دهد بسیاری از جوانان تهرانی هنوز اکنون ماه ها است که در انتظار دریافت وام ازدواج هستند و هنوز گشایشی در کار انها حاصل نشده است.

 حالا هم خبر رسیده است که هنوز قرار نیسات از صندوق توسعه ملی چیزی برای وام ازدواج به بانک ها برسد! باید منتظر ماند و دید در نهایت تکلیف جوانان در انتظار در روزهایی که ازدواج و فرزند آوری تبلیغ می شود چه خواهد بود.
منبع : شفاف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین