تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
plusresetminus
آیت‌الله العظمی سبحانی:

شکرگزاری انسان را به سعادت می رساند

حزب الله: حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی، شاکر بودن بندگان را از جمله مهمترین اعمالی دانستند که باید نسبت به خدای متعال انجام دهند، چون شکرگزاری انسان را به سعادت می‌رساند.
۰
کد مطلب : ۵۹۲۷۲
شکرگزاری انسان را به سعادت می رساند
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،این مرجع تقلید، ظهر امروز، در آخرین جلسه درس تفسیر سوره زمر، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه)، گفتند: خداوند در آیات 60 به بعد سوره زمر به مسئله محاکمه مشرکان و صدور حکم بین مشرکان و مومنان می پردازد.

حضرت آیت‌الله‌ سبحانی افزودند: خداوند حکم کافران را در این آیه با تهدید آنها به عذاب قیامت می‌دهد و جرم آنها را اعلام می‌کند، البته بارها این اعلام جرم توسط خداوند متعال انجام شده است که شرک به خدا از مهمترین این جرم‌هاست.

این مرجع تقلید گفتند: خداوند در این آیات بیان می‌کند که مشرکان به خدا دروغ بستند و به همین خاطر در قیامت نیز روسیاه هستند که البته این روسیاهی، روسیاهی طبیعی نیست، بلکه روسیاهی عارضی است.

معظم له ادامه دادند: یکی از نمونه‌های اصلی دروغ بستن مشرکان به خدا این است که عنوان می‌کنند خداوند ما و پدرانمان را به انجام اعمال فحشا امر کرده است. این سخن آنها بسیار مسخره است و این افراد برای این دروغ‌گویی خود سزای سختی خواهند دارد.

ایشان بیان کردند: دروغ بستن به خدا جرم بسیار بزرگی است، اما باید در نظر داشت که دروغ بستن به پیامبر‌(ص) نیز همان حکم را دارد. در حقیقت دروغ بستن به ائمه‌(ع) نیز به این دلیل که آنها حرف خدا را می‌زنند، همین حکم را دارد.  

حضرت آیت‌الله‌ العظمی سبحانی اضافه کردند: بحث در سوره زمر، صحبت از ربوبیت و تدبیر الهی است؛ زیرا خداوند خود را خزانه‌دار یا کلیددار آسمان و زمین معرفی می‌کنند و به همین دلیل بندگان را متوجه واقعیت بزرگی می‌کند که همان پرستش خداوند است. جرم بزرگ مشرکان نیز همین بود که خالقیت خدا را قبول داشتند، ولی در توحید ربوبی قائل به تدبیر الهی نبودند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: خداوند در این آیات آنها را جاهل و خسارت کنندگان بزرگ می‌داند؛ امروز در کشورهایی مثل ژاپن و هند نیز عبادت هایی مرسوم است که نشان دهنده ضعف در شناخت خداست.

حضرت آیت‌الله العظمی  سبحانی در پایان، شاکر بودن بندگان را از جمله مهمترین اعمالی دانستند که بندگان باید نسبت به خدا انجام بدهند، چون شکرگزاری آنها را به سعادت می‌رساند.

منبع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین