تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
plusresetminus
حزب الله : دادستان کل کشور با بیان اینکه حضور دستگاه قضایی در بحث انتخابات پیشگیرانه است، گفت: امیدوارم که گزارشی از فرمانداران برای قوه قضاییه نداشته باشیم.
۰
کد مطلب : ۸۴۷۴۲
نقش پیشگیرانه قوه قضاییه در انتخابات/حضور مردم جلوه امنیت ملی است

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در همایش فرماندهان سراسر کشور با بیان اینکه نزدیک ترین چیز به عدالت قانون است و همه ما باید آن را رعایت کنیم گفت: همه باید خود را موظف بدانند به رعایت قانون چراکه ضعیف عمل کردن به قانون از قانون شکنی بهتر خواهد بود. هر کسی می تواند با مراجعه به استفسار قانون آن را به راحتی رعایت کند.

وی با بیان اینکه آرمان شهر اسلامی در اخلاق مداری است، گفت: برای کاندیداها طرفداران، مجریان و ناظران باید این امر مهم باشد. حوادث پس از انتخابات ۸۸ کام مردم و مسئولان را با قانون شکنی، تلخ کرد و انتخابات ۹۲ کام مردم را شیرین کرد یعنی ما هم جلوه قانون شکنی و هم جلوه قانون مداری را داریم.

رئیسی با بیان اینکه فرمانداران با اتخاذ تدابیری می توانند انتخابات پیش رو را به جلوه های امنیت و انسجام ملی تبدیل کنند گفت: مهمترین مولفه امنیت ملی حضور مردم در صحنه است و هر چه این حضور باشکوه تر و حداکثری باشد یقین بدانید از جلوه های امنیت ملی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: تلاش در این جهت برای انتخابات مجلس و خبرگان می تواند امنیت و وحدت را برای کشور تضمین کند و امید است که حضور دستگاه قضایی در این امر پیشگیرانه باشد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: امیدوارم حضور قوه قضاییه در موضوع انتخابات به برخورد نکشد و گزارشی از فرمانداران برای قوه قضاییه نداشته باشیم اما ما در اولین اقدام خود در کنار ستاد انتخابات، حضور دادستان های قوه قضاییه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نقش پیشگیرانه دارد گفت: نقش بعدی ما در بررسی تخلفات است رسیدگی ما به پرونده ها به طور فوق العاده و خارج از نوبت است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امید است انتخابات با شکوه و با شرکت حداکثری و با جلوه ای از جلوه های حضور پرمعنا همراه باشد. وزارت کشور مورد اعتماد نظام است و ساز و کار موجود در انتخابات یک ساز و کار قانونمند است.

وی در پایان تاکید کرد:حضور حداکثری مردم می تواند یک انتخابات باشکوه و پرنشاط را توام با اخلاق اسلامی رقم بزند و موجب یاس دشمنان شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین