تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
plusresetminus
حزب الله : سرپرست شهرداری کرج که به عنوان دومین کاندیدای تصدی شهرداری کرج در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی شورا به ارایه برنامه پرداخت، گفت: یارِ چهاردهم اعضای شورای شهر پنجم هستم.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۸۸۰
برای احقاق حقوق شهرداری با کسی تعارف ندارم / یار چهاردهمِ اعضای شورای پنجم هستم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدرضا احمدی نژاد ضمن معرفی خود و ارایه رزومه کاری، اظهار داشت: برای اداره یک کلانشهر ابتدا باید به بررسی معضلات پرداخت و پس از ارایه راهبردها و استراتژی، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تبیین کرد. 
 
کاندیدای تصدی شهرداری کرج ابتدا به رشد بالای جمعیت کرج و ضعف زیرساختی این کلانشهر اشاره کرد و گفت: رشد روز افزون جمعیت ارایه خدمات را با چالش جدی روبرو می کند که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.
 
سرپرست شهرداری کرج از دیگر چالش های شهر کرج به نقش خوابگاهی این کلانشهر برای تهران پرداخت و ادامه داد: روزانه 300 تا 400 هزار سفر از کرج به تهران داریم که این موضوع موجب افزایش ترافیک و آلودگی هوا می شود.
 
احمدی نژاد ناهمگونی بصری، حاشیه نشینی و بافت فرسوده، ضعف زیرساخت های فرهنگی، نابرابری خدمات و فقر فرهنگی _ اقتصادی را از دیگر معضلات این کلانشهر نام برد و افزود: وقتی فقر حاکم شود شاهد آسیب های اجتماعی فراوانی در آن جامعه خواهیم بود.
 
وی وجود سه ندامتگاه را از معضلات کنونی کرج برشمرد و گفت: ناپایداری منابع درآمدی معضل بزرگی است که باید برای رفع آن کوشید، کمتر از 10 درصد بودجه بر پایه درآمدهای پایدار است که این درصد مربوط به عوارض نوسازی و عوارض ارزش افزوده است. 
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه خط بی آر تی و مترو نداریم و ناوگان حمل و نقل عمومی ما فرسوده است، تصریح کرد: نگاه ما در دوره های گذشته به جای پیاده محور خودرو محور بوده که این موضوع از تقاطعات فراوانی که در شهر داریم مشهود است، ما برای ترویج فرهنگ پیاده روی و استفاده از ناوگان عمومی تلاشی نداشته ایم.
 
سرپرست شهرداری کرج در ادامه به عملکرد خود طی سه ماه گذشته پرداخت و با تاکید بر مقابله با فساد، اذعان داشت: برای مبارزه با فساد آماده است.
 
وی با اشاره به اینکه به جای اهمیت به کیفیت، کمیت ها را مورد توجه قرار داده ایم، تاکید کرد: دوام پذیری پروژه ها اهمیت زیادی دارد و این موضوع باید در دستور کار مجموعه مدیریت شهری کرج قرار گیرد.
 
احمدی نژاد 11 درصد افزایش درآمد در نقد و تهاتر و 39 درصد افزایش درآمد در حوزه نقدی را یاد آور شد و افزود:  طی سه ماه جاری در بخش درآمد موفق عمل کردیم.
 
 
ادامه جلسه به پرسش و پاسخ اختصاص یافت و عباس زارع اولین عضوی بود که سوالات خود را مطرح کرد.
 
زارع: موضوعی که در رسانه ها شنیدیم موضوع تجربه است، می دانید که در شهرداری نیروهای متعددی وجود دارند که خود را شهردار می دانند و تنها یک شهردار کاربلد می تواند این مدیران را به نحو شایسته ای مدیریت کند. آیا شما توان این مدیریت را دارید؟
 
احمدی نژاد: من از خانواده مدیریت شهری هستم. پدرم 33 سال در مجموعه مدیریت شهری کار کرده و من با چالش ها و مسولیت ها از کودکی بزرگ شدم. از بدنه کارشناسی شهرداری بالا آمدم به ارتباطات در کر و تعاملات بین دستگاه ها اعتقاد دارم. کار شهرداری انفرادی نیست، تیمی است و باید با همه دستگاه های حاکمیتی و دولتی با رعایت اصل حقوق شهرداری همراه بود. در خصوص تجربه باید بگویم تجربه کمی ندارم اما معضلات شهری امروز ناشی از کم تجربگی بوده یا تجربه؟
 
زارع: برای رفع مشکلات شهرداری نیازمند پول هستیم آیا در این زمینه برنامه ای دارید؟
 
احمدی نژاد: در خصوص بدهی های بانک شهر و کاهش هزینه های شهرداری، باید بگویم که لایحه ای با عنوان خرید دین بانک شهر به شورا ارسال شده و هم اکنون در حال تکمیل این لایحه هستیم البته استحصال زمین و معاوضه با بانک شهر و چند پیشنهاد دیگر نیز مطرح شده که هنوز به قطعیت نرسیده و در حال بررسی موضوعاتیم.
 
ایلیات: در شبکه های اجتماعی افزایش 150 درصدی رشد درآمد شهرداری را دیدیم، این در حالی است که در چهار ماهه اول سال گذشته 213 میلیارد تومان درآمد و مدت مشابه آن در سال جاری 219 میلیارد تومان درآمد داشتیم و به نظر می رسد رقم اعلام شده، صحیح نیست و تنها 7 میلیارد تومان افزایش درآمد مشاهده می شود. در این خصوص چه توضیحی دارید؟ و در سوال دوم قرارداد چند درصد از بودجه های عمرانی را بستید؟
 
احمدی نژاد: آمارهای اعلام شده در مدت مشابه دوره تصدی من است و در این آمار فروردین ماه مد نظر نیست. و در پاسخ به سوال دوم شما باید بگویم که ما به تناسب دریافت و کسب بودجه پیش می رویم و نمی خواهیم شهر را بدهکارتر کنیم و در حال حاضر 20 درصد از پروژه های عمرانی را به نتیجه رساندیم.
 
 محمدی: شما چگونه وارد شهرداری شدید؟ استخدام شما بر اساس رابطه بوده و یا در فرآیندی رقابتی وارد شهرداری شدید؟
برنامه خوبی در حوزه محیط زیست ارایه کردید که اگر در طول سه سال، 20 درصد از این برنامه را هم محقق کنید بسیار عالیست اما سوال دیگر من این است در طول سه ماه که سرپرست شهرداری کرج بودید چند درصد انگیزه و توان دارید که شهرداری را اداره کنید. در دوره شورای پنجم بیش از 90 درصد تذکرات و خواسته های شورا از سوی شهرداری پاسخ داده نشده است. تعامل با شورا را در برنامه های خود دارید؟
 
احمدی نژاد: برنامه ای که ارایه دادم قطعا داری نقصان است و اصلاح می شود، من به تعامل اعتقاد دارم و دست دراز می کنم به سمت تمامی کسانی که می توانند به شهر و شهرداری کمک کنند و افتخار می کنم بتوانم برای شهر کاری انجام دهم. در خصوص ورودم به شهرداری باید بگویم که از طریق مصاحبه آمدم، حق الزمه ای بودم و تبدیل وضعیت شدم. خط قرمز ما منافع شهر است به هیچ عنوان با هیچ مرکزِ قدرتی سر منافع شهر مدارا نمیکنم. در خصوص تذکرات و درخواست های شما، این درخواست ها به حوزه های مربوطه ارسال شده و منتظر جواب هستیم. همه این درخواست ها را در یک قالب جواب نمی دهیم و اجازه بدهید موردی در خصوص این موارد پاسخ خود را ارایه کنیم.
 
 بزنی بیرانوند: شما گفته بودید که من می خواهم با 8 نفر از اعضا تعامل داشته باشم و دستوراتی که این 8 نفر بدهند اجرا می کنم آیان این حقیقت دارد ؟
 
احمدی نژاد: من هرگز نگفتم نگاهم تنها به 8 نفر از اعضای شوراست بلکه من یار چهاردهم 13 عضو شورا هستم، تمام اعضا برای من برابرند. من اجرایی هستم و کار شهر را انجام می دهم، کاری به مسایل سیاسی و موضوعات درون شورایی ندارم.
 
 خستو: میان صحبت های خود وقتی به موضوع فساد رسیدید صدای خود را بالا بردید. ابزار شما برای مبارزه با فساد در داخل و خارج شهرداری چیست؟ در سوال دومم می خواهم بدانم آیا حاضر هستید اموال خود را در بدوِ مسولیت و پس از آن به صورت شفاف اعلام کنبد؟ 
 
احمدی نژاد: قطعا از ظرفیت دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از فساد استفاده می کنم. در پاسخ به این سوال که آیا حاضرم لیست اموالم را به صورت شفاف اعلام کنم باید بگویم که بله حاضرم.
 
رسولی: برنامه ا یجامع در حوزه مالی برای شهرداری دارید؟ و در حوزه شهرسازی. 
 
احمدی نژاد: ما لایحه ای در خصوص مطالبات چک های برگشتی قبل از سال 96 به شورا ارایه کردیم و معتقدم اگر بخشودگی در مدت زمانی معین برای بدهکاران تعیین کنیم، آن ها را ترغیب می کنیم تا بدهی خود را پرداخت کنند و این یکی از راهکارهای مدیریت مالی است. در خصوص برنامه شهرسازی به دلیل کمبود زمان نتوانستم برنامه خود را به صورت کامل ارایه کنم و در زمان های بعدی این برنامه را به صورت کامل به شورا ارایه خواهم داد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین