تاریخ انتشاريکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
plusresetminus
حزب الله : در پی هک بیش از ۱۴۰ وب‌سایت داخلی در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ مرکز ماهر این موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داد و گزارشی از این موضوع ارائه کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۲۶۹
حمله هکرها به ۱۴۰ سایت داخلی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،چندی پیش هم‌زمان با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبری مبنی بر حمله سایبری به تعدادی از پورتالها و سایتهای خبری نظیر روزنامه‌های قانون، آرمان و ستاره صبح رسانه‌ای شد که بنا بر گزارش مرکز ماهر، ضعف امنیتی مورد سوءاستفاده قرار گرفته توسط مهاجم به این سایتها در لایه کاربردی وب و سامانه مدیریت محتوا (CMS) گزارش شد.
 
حال با گذشت کمتر از 15 روز از انتشار این گزارش و این حمله سایبری، بار دیگر 140 سایت داخلی مورد هجوم نفوذگران اینترنتی قرار گرفته است.
 
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با بیان اینکه در پی هک بیش از 140 وب‌سایت داخلی در روز جمعه مورخ 1396/12/04 این مرکز موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داد، اعلام کرده است: اقدامات فنی لازم را از همان ابتدای لحظات حادثه مذکور با همکاری شرکت میزبان انجام دادیم.
 
براساس این اطلاعیه، سایتهای مورد حمله همگی بر روی یک میزبان اشتراکی قرار داشته و دسترسی برقرار شده به صورت محدود و تنها شامل بارگزاری یک فایل متنی بوده است.
 
وجود آسیب‌پذیری و نقص امنیتی در محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امری اجتناب‌ناپذیر اما لازم است که تولید‌کنندگان نرم‌افزار و مدیران راهبر سیستمها حساسیت و سرمایه‌گذاری مناسبی در مقوله امنیت سایبری در نظر بگیرند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین