تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله : فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد،قبل از هر چیز باید تشخیص داد که آیا مراجعه‌کننده نیاز به عمل دارد یا خیر؟
۰
کد مطلب : ۱۷۷۱۶۵
خطرات وحشتناک جراحی‌های زیبایی/ چه کسانی می‌توانند ساکشن کنند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا صابری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد و قبل از هر چیز باید این مسئله تشخیص داده شود که آیا واقعا مراجعه‌کننده نیاز به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟ البته گاهی نیز تشخیص به غلط انجام می‌گیرد؛ همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد عمل ساکشن پیشنهاد می‌شود.
 
صابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد، اضافه کرد: گاهی پزشکان غیر حرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن می‌کنند و این مسئله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.
 
وی نسبت به افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی به دلیل فعالیت افراد غیر مجاز و غیرحرفه‌ای هشدار داد و افزود: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند باید مدرک معتبر و مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند و متاسفانه امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد و گاهی به یک توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود، این در حالی است که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت قارچ‌گونه‌ای را ا نجام می‌دهند.
وی در ارتباط با جراحی‌های زیبایی در کشور اظهار داشت: آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مسئله به علت این است که افراد غیرمتخصص و غیر دوره دیده در این حوزه ورود کرده‌اند و نظارت‌های قوی بر این مسئله وجود ندارد.
افزایش  آمار عوارض جراحی‌های زیبایی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در گذشته از حدود 10 بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر 10 مورد مراجعه 4 مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی بشمار می‌رود.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین