تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سه سال گذشته بدون یک ریال سرمایه‌گذاری دولتی، بسیج 230 هزار شغل ایجاد کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۲۹۲
بسیج 230 هزار شغل بدون هزینه‌ دولت ایجاد کرد

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا استان آذربایجان‌شرقی که در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار شد،با تاکید بر حمایت از محصولات بومی هر منطقه و برندسازی آن‌ها گفت: زمانی که واحدهای تولیدی مشابه در کنار هم باشند موفق‌تر هستند و در تلاطم‌های اقتصادی آسیب کمتری می‌بینند، یکی از عوامل موفقیت این واحدهای تولیدی مشابه در یک منطقه خاص آشنایی تمام تولیدکنندگان با فنون تولید محصول است، همچنین در چنین حالتی تبادل ابزار، فن و بازار به راحتی انجام می‌شود و مصرف‌کننده هم به آن کانون تولید انبوه مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف بسیج تسهیل تولید و کمک به مردم در رونق بخشیدن به اقتصاد است، افزود: قطب‌بندی شهرها براساس محصولات دامی و کشاورزی یکی از تاکتیک های بسیج در امر اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج همچون دوران دفاع مقدس در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی و با دستان خالی و امکانات محدود این جهاد بزرگ را آغاز کرده و به حول و قوه الهی به دور از صحبت و شعار آن را ادامه خواهد داد.

سردار نقدی به گروه‌های جهادی عرصه صنعت اشاره کرد و افزود: کلینیک‌های سیار صنعتی در قالب گروه‌های جهادی صنعت متشکل از کارشناسان مختلف در حوزه صنعت، حقوقدانان و متخصصینی که در حوزه منابع بانکی می‌توانند برای شناسایی عارضه‌ها و ارائه راه حل‌ها تشکیل شده است.

وی بررسی واحدهای صنعتی موجود و  استخراج عارضه‌های واحدهای صنعتی و ارائه راهکارهای حل مشکلات موجود و اولویت‌بندی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را از کارهای اصلی این گروه‌های جهادی عنوان کرد.

سردار نقدی تصریح کرد: در سه سال گذشته بدون آنکه هزینه‌ای برای دولت داشته باشد بسیج توانسته 230 هزار شغل را در کشور احیا و ایجاد کند.

نقدی با بیان اینکه محصولات اشباع شده ظرفیت تبدیل به ثروت را دارند، تصریح کرد: یکی از دلایل تشدید ضایعات این است که بخش بیشتر محصولات در مرحله عرضه به بازار، اشباع می شود و موجب تنزل قیمت ها می‌شود که در نهایت به تلنبار شدن محصولات می‌انجامد. 

وی متذکر شد: متأسفانه ما به دلایل مختلف کیفی و فنی نتوانستیم از فرصت بازار روسیه که در نتیجه‌ی بهم خوردن روابطش با ترکیه به دست آمده بود، استفاده کنیم و بازار روسیه از دست رفت. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رویکرد اردوهای جهادی در سال 95 توجه به اقتصاد تولیدی و صنایع تبدیلی خواهد بود، گفت: کاهش شدید قیمت تمام شده و رسیدن به سود به تولیدکننده حاصل تقویت صنایع تبدیل است.

وی بر گسترش صنایع تبدیلی در روستاها تاکید کرد و گفت:نمونه‌های زیادی از صنایع تبدیلی موفق برای اقتصاد پایدار در جامعه‌ی ما وجود دارد، برای مثال صد کارگاه تولید نخودچی در ممقان مشغول فعالیت هستند که 700 میلیارد تومان گردش مالی سالانه ایجاد کرده‌اند. سوهان قم، گز اصفهان، گلاب کاشان، تابلو فرش سردرود نمونه‌های دیگری از صنایع تبدیلی کوچک خانگی هستند.  با گسترش این صنایع، واحدهای تولیدی می‌توانند نقدینگی خود را از بازار تامین کنند و در این زمینه نیازی به بانک‌ها ندارند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به مزیت‌های متعدد صنایع تبدیلی کوچک گفت: صنایع تبدیلی کوچک، زمان ماندگاری کالا را افزایش داده، فرصت بیشتری را برای عرضه کالا به بازار فراهم می‌آورد و به تولیدکننده فرصت می‌دهد تا از زمان اشباع بازار عبور کند.

نقدی گفت: کوچک بودن صنایع تبدیلی، هزینه‌های سرباری و حمل و نقل و به تبع آن هزینه تمام شده محصول را بشدت کاهش می‌دهد و قدرت رقابت را برای تولید کننده بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تمرکز صنایع تبدیلی کوچک به صورت انبوه، اصناف شهر و منطقه نیز در حمایت از آن قرار می‌گیرد و مصرف کننده نیز به صورت ناخودآگاه به سمت این بازار کشیده می‌شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین