تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله: شهردار كرج بر ضرورت توجه به پیوستهای زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۳۹۸
حل مشکل سیستم حمل و نقل عمومی کرج نیازمند نگاه ملی است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علي اصغر كمالي زاده در دومين همايش مديريت سبز هواي پاك، مسئولان، مردم كه به مناسبت روز هواي پاك در باشگاه ميلاد شهرداري كرج برگزار شد، اظهار كرد: اين اتوبوس‌ها پس از بازسازي و خريداري در خطوط پر مسافر و تندرو به شهروندان سرويس‌دهي مي‌كنند.
 
اين مسئول با اشاره به اینکه داشتن هوای پاک يكي از دغدغه‌هاي جدي مديريت شهري است، افزود: بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی کرج فرسوده است و با تلاش‌های صورت گرفته به دنبال توسعه این ناوگان هستیم تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.
 
شهرداركرج با بیان اینکه در طول 10 سال اخیر حتی یک دستگاه اتوبوس جدید برای کرج خریداری نشده، صریح کرد:  البرز 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می کشد که همین باعث تحمیل آلودگی صوتی و هوا به این استان شده است.
 
کمالی زاده ادامه داد: اقدامات خوبی در ناوگان تاکسی رانی انجام شده ولی در کل برای رفع مشکل حمل و نقل عمومی نیاز به یک نگاه ملی داریم ضمن اینکه در حوزه شهری هم نگاه ها به حوزه خدمات شهر در حال عوض شدن است.
 
وی  با اشاره به تاثیر فعالیت نیروگاه‌های البرز بر هوای کرج، خاطرنشان کرد: نیروگاه برق منتظر قائم فردیس ، نیروگاه شهید رجایی قزوین و تالاب های موجود در استان اثرات خود را روی هوای این شهر می گذارند تا جائیکه هوای باغ شهر کرج بعضی از روزها از هوای تهران آلوده تر است و به عنوان آلوده ترین شهر در کشور اعلام می شود.
 
این مسئول شهری تاکید کرد: به دنبال این هستیم که شهرمان را به عنوان یک برند و مقصد سفری در کشور معرفی کنیم که اگر بخواهیم به این اهدف برسیم باید به فکر رفع آلودگی هوای این استان باشیم.
 
وی ادامه داد:در این راستا ایجاد هزار هکتار کمربند سبز در شمال غرب شهرکرج در برنامه است که 400 هکتار آن کاشته شده و بقیه در حال کشت است تا سرانه فضای سبز افزایش و منجر به پالایندگی هوا شود.
 
کمالی زاده با اشاره به اینکه از الزامات اجرای پروژه‌های عمرانی داشتن پیوست های زیست محیطی است ،بیان کرد: طی چهار سال اخیر پیوست های زیست محیطی برای پروژه های عمرانی اعمال شده است واز این پس همه پروژه‌های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه از این به بعد نگرش ها پایه محیط زیست خواهد داشت، گفت: 2 چالش اصلی در آینده شهر یکی محیط زیست و یکی حمل و نقل است و اگر مسایل شهری را در 20 سال آینده احصاء کرده و بشماریم خارج از این دو موضوع نیست.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین