تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
plusresetminus
شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی در هفته جاری، تحت تاثیر مثبت نمادهای معاملاتی ومعادن، حکشتی و فملی، توانست رشد 59 واحدی معادل 0.07 درصد را ثبت کند. همچنین شاخص کل فرابورس، 6 واحد افزایش داشت و به رقم 929 واحد رسید.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۶۹۹
ادامه سبز پوشی حافظ در کانال جدید
 
 امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری شاهد روند رو به رشد شاخص های منتخب در ادامه دو روز گذشته بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 19 واحدی به رقم 26 هزار و 595 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 33 واحدی، عدد 17 هزار و 688 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 25 واحد به رقم 13 هزار و 399 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.13 درصدی، افزایش 114 واحدی را رقم زد و به سطح 90 هزار و 159 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 49 واحد افزایش به رقم 57 هزار و 445 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 82 واحد معادل 0.05 درصد همراه بود و عدد 179 هزار و 243 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در دقایق پایانی یعنی ساعت 12:15 در سطح 82 هزار و 84 واحد قرار گرفت. 
 
ادامه سبز پوشی حافظ در کانال جدید / رشد 50 درصدی ارزش معاملات بازار سرمایه
 
در معملات امروز بازار سهام، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 40 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 39 واحد و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 20 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل نماد وبملت (بانك ملت) با 40 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 28 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 25 واحد و نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 17 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در رشد بیشتر نماگر بورس تهران داشتند.
 
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 217 میلیارد و 578 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن یک میلیارد و 255 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 45 نوبت دادوستد بود. نسبت به روز یکشنبه، ارزش معاملات بورس، با افزایش حدود 50 درصد، حجم معاملات با افزایش بیش از 100 درصد و تعداد معاملات نیز با حدود 10 درصد همراه بوده اند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: کمباین‌سازی ایران، حق تقدم خرید سهام سبحان‌دارو، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، حق تقدم خرید سهام صنایع کاغذسازی کاوه، بیمه اتکایی امین بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کمباین سازی ایران، کارتن ایران، کاشی الوند، فرآورده های نسوز آذر، خوراک دام پارس، افست و لعابیران بود.
 
در مقابل نمادهای کارخانجات داروپخش، تولیدی شهید قندی، لنت ترمز ایران، پالایش نفت تبریز، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، تکنوتار و کاشی تکسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
 
همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیم ایران، لعابیران، واحدهای صندوق کیان و سهام کاشی الوند بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.
 
این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام صنایع جوشکاب یزد، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان کردستان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.
 
در پایان معاملات امروز سیمان فارس و خوزستان با معامله بلوکی 700 میلیون حجمی به ارزش 940 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.
منبع : تابناک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین