تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
plusresetminus
حزب الله: روزنامه انگلیسی گاردین با افشای یکی از دستاوردهای اسف بار دخالت غربی‌ها در لیبی نوشت: یک سوم مردم لیبی در پی حمله ائتلاف غرب به لیبی و سرنگونی رژیم سابق این کشور از مشکلات روحی رنج می‌برند.
۰
کد مطلب : ۶۹۷۴۹
دستاورد دخالت غربی‌ها در لیبی؛ یک سوم لیبیایی‌ها از مشکلات روحی رنج می‌برند
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، روزنامه گاردین با اشاره به نتایج تحقیقات اخیر درباره لیبی نوشت: حدود یک سوم ساکنان لیبی از مشکلات مرتبط با سلامت روحی و روانی به علت نقض گسترده و خطرناک حقوق بشر رنج می برند که این موارد نقض حقوق بشر شامل ناپدید شدن افراد، بازداشت، شکنجه و قتل است.

این روزنامه افزود: پژوهشگران موسسه ضد شکنجه "دیگنتی" دریافتند: یکی از اعضای 20 درصد از خانواده های لیبیایی در جریان ناآرامی های لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی رهبر لیبی در سال 2011 میلادی تاکنون ناپدیدشده اند.

ائتلاف چند کشور غربی از جمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به همراه چند کشور عربی از جمله امارات معمر قذافی را سرنگون کردند اما از آن زمان لیبی وارد جنگ های داخلی و ناآرامیهای شدیدی شد که با مداخله و طرفداری کشورهای خارجی از هریک گروههای مسلح در لیبی بر شدت بحران این کشور افزوده است.

روزنامه گاردین به نقل از نتایج تحقیقات یاد شده نوشت: پنج درصد خانواده های لیبیایی از مرگ یکی از اعضای خود سخن گفته اند.

این روزنامه افزود: پژوهشگران دریافتند که یکی از اعضای 11 درصد خانواده های لیبی دستگیر شده اند.

به نوشته گاردین، این تحقیقات با همکاری دانشگاه بنغازی لیبی انجام شده است و در آن با 2692 نفر از اعضای خانواده های لیبیایی مصاحبه شده است.

این روزنامه نوشت: نتایج تحقیقات حاکی است 29 درصد افراد از درد و رنج خود ناشی از نگرانی و درمقابل 0 درصد از احساس افسردگی خود سخن گفته اند.

به نوشته گاردین، با وجود بحران مداوم، شرکت کنندگان در تحقیقات گفتند که تقریبا نمی توانند از هیچ کمک بشردوستانه بین المللی استفاده کنند.

این روزنامه افزود: تنها دو درصد از شرکت کنندگان گفتند که به کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های غیردولتی دست یافته‌اند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین