تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
plusresetminus
حزب الله:خطیب نماز جمعه امروز تهران خطاب به دیپلمات‌های ایرانی گفت: مواظب باشید و حواستان باشد که عزتی که خدا داده را حفظ کنید.
۰
کد مطلب : ۶۹۱۴۵
مذاکره‌کنندگان ذلت نپذیرند/افراطیون را جذب نکنید/مجلس استقلال خود را نشان داد
به گزارش شبکه خبری حزب الله، ‌آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خطاب به دیپلمات‌های کشورمان خاطر نشان کرد:‌ آنچه که من درباره مذاکرات می‌توانم بگویم این است که بگویم مواظب باشید و ذلت نپذیرید.



وی اضافه کرد: حواستان جمع باشد که عزتی که خدا داده است حفظ شود و از آمریکا هیچ هراسی نداشته باشید. به خدا توکل کنید و به او وصل شوید و از دشمنان خدا ببرید همانطور که بریده‌اید و مواظب باشید که ارزش هایی که کسب کرده‌اید را از دست ندهید.



جنتی با اشاره به تلاش مردم و دولت‌ها برای برطرف کردن مشکلات مسئله هسته‌ای ایران خطاب به دیپلمات‌های ایرانی اظهار کرد: سالهای سال است مردم، ملت و دولت در تلاش هستند که مسئله هسته‌ای را به جایی برسانند و آینده خود را از این موضوع تامین کنند. شما نیز باید پایه این حرفها بایستید و بدانید که اگر بر خدا توکل کنید و از او استعانت کنید، خداوند کمکتان می‌کند و مقام معظم رهبری و مردم نیز پشتیبان‌تان هستند.



خطیب موقت جمعه تهران همچنین با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی سیزده آبان و همزمانی این روز با عاشورای حسینی اظهار کرد: مردم باز هم یک دهن کجی به آمریکا نشان دادند و به خوبی قدرت و وحدت خود را در معرض نمایش گذاشتند. زیر لوای امام حسین (ع) مردم توانستند به خوبی موضع ضد آمریکایی خود را اعلام نمایند.



وی در بخشی از صحبت‌های خود به تغییر صورت گرفته در ریاست سازمان صدا وسیما و انتصاب محمد سرافراز به عنوان ریاست سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری طی حکمی خواسته‌ها و انتظارات خود را از ریاست جدید سازمان صداو سیما عنوان کردند امیدواریم که ان‌شاء‌الله چنانچه ریاست جدید این سازمان به وظایف خود عمل کنند عمق بیشتری در تبلیغات صدا وسیما به کار گرفته شود و آینده بسیار بهتری داشته باشیم.



جنتی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج با بیان اینکه هر چه درباره بسیج بگوییم کم گفتیم، خاطر نشان کرد:‌ امام خمینی (ره) بسیج را شجره طیبه دانستند که شکوفه های آن بوی حدیث عشق می‌دهد. ایشان فرموده‌اند که بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است و بسیج لشکر مخلص خدا است.



امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری نیز در مورد بسیج و جایگاه بسیج به بیانات امام خمینی (ره ) اشاره و فرموده‌اند که بسیج فتح الفتوح انقلاب اسلامی است. این سخن بدان معنی است که در دوران انقلاب فتوحات زیادی انجام گرفته است اما بسیج فتح الفتوحات آن بوده است. مقام معظم رهبری همچنین بسیج را پدیده ای عظیم و معجزگون و حقیقتی شبیه افسانه می دانند.



جنتی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اگر بگوییم هرچه داریم به برکت وجود بسیج است مبالغه نکرده‌ایم، گفت:‌ بسیج یک تفکر و فرهنگ است و این تفکر و فرهنگ ممکن است همه جا حضور داشته باشد. بسیج پشت پا زدن به دنیا است و بدین معنا است که ما نه به دنبال مقام هستیم و ثروت و قدرت می‌خواهیم بلکه می‌خواهیم برای رضای خود خدمتی خالصانه داشته باشیم.



خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که بسیج عملکرد خوبی داشته است، اظهار کرد: من از بسیج و سردار نقدی تشکر می کنم چرا که سردار نقدی نقش تعیین کننده‌ای در بوسنی و در بیرون راندن صرب از سرزمین‌های اسلامی داشت و در آنجا سرباز و بسیجی تربیت کرد.



وی با بیان اینکه امروز تفکر و فرهنگ بسیجی در حال صادر شدن است، خاطر نشان کرد:‌ امروز در عراق و سوریه بسیج در حال صادر شدن است و همه فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند با دشمنان بجنگند باید بسیج خود را مهیا کنند و جوانان را با تربیتی بسیجی به مقابله با دشمن بفرستند.



وی با بیان اینکه بسیجیان در میدان جنگ جان، اخلاص و ایمان و ایثارگری خود را به میدان آوردند و با این حربه دشمنان را شکست دادند، گفت:‌ بسیجیان راه جهاد و شهادت را باز کردند؛‌ از حادثه کربلا به بعد در ایثار و جهاد و شهادت بسته شد اما با آمدن انقلاب و امام خمینی (ره ) بسیجیان و نیروهای مخلص دیگر این در و راه بهشت را باز کردند.



جنتی در بخش دیگری از خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وضعیت فلسطین و غزه اظهار کرد: امروز دشمنان فلسطین شرارت‌های خود را بیشتر کرده‌اند و به دنبال اشغال مسجد الاقصی هستند از جمله سیاست‌های شیطانی جدید آنها این است که برای عده‌ای یهودی افراطی در فلسطین خانه‌سازی می‌کنند تا آنها در آنجا ساکن شوند.



وی اضافه کرد: این گروه دیگر نیروی نظامی نیستند و تفنگی در دست ندارند. در آن سرزمین‌ها ساکن می‌شوند و ساکنین مسلمان را بیرون می‌رانند. آنها خانه‌های مسلمانان را خراب می‌کنند.



امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سیاست‌های مصر در مقابل موضوع فلسطین و گذرگاه رفح اظهار کرد: نمی دانم مصری‌ها چرا آنقدر دیوانگی می‌کنند؛ آنها سالهای سال طعم ذلت حاکمیت آمریکا را چشیده‌اند و سالهای سال حکومت شیطانی آمریکا بلایایی بر سر آنها آورده که تا سالهای سال با آن مواجه هستند. نمی دانم چرا به مسلمانان پشت می‌کنند و به سمت آمریکا روی بر می گردانند.



جنتی خاطرنشان کرد:‌ همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند باید فلسطینیان را مسلح کرد و چاره‌ای دیگری جز این کار نیست.



وی همچنین با انتقاد از سیاست ها و مواضع حاکمان کشورهای منطقه نسبت به موضوع فلسطین افزود:‌ اُف بر حاکمان مدعی اسلام که نسبت به وقایع فلسطین بی تفاوت هستند و هیچ گاه حاضر نیستند که با عزیزان فلسطینی همدردی کنند. این حاکمان مشمول حدیث پیامبر (ص) هستند که می‌فرمایند هر کسی که صدای دادخواهی مسلمانان را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.



خطیب موقت جمعه تهران همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری کنگره جهانی افراط و تکفیر و نقد و بررسی چاره‌جویی درباره تکفیر که در قم برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره، کنگره ای خوب برای افشاگری و چاره جویی در مورد افراط و تکفیر بود.



به گزارش ایسنا، آیت الله جنتی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه گاهی خداوند انسان را با نعمات و گاهی نیز با بلایا و امتحانات مورد آزمایش قرار می‌دهد، اظهار کرد: قسمتی از گرفتاری و بلایایی که انسان با آن مواجه می‌شود به منظور آزمایش و امتحان الهی است.



وی خاطر نشان کرد:‌بخشی از این بلایا مانند جراحت،‌شهادت، فقر و ... برای ترفیع درجات و مقام انسان ها است. انسان ها در برابر این بلایا صبر می‌کنند و خدا نیز اجر آنها را می‌دهد.



وی با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال در مورد مشکلات جنگی فرموده«خداوند این مصیبت ها را در جنگ با دشمن پیش می آورد تا شما شاهد باشید».



جنتی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی آمد و مردم شهدایی تقدیم کردند و سختی ها و محرومیت‌های بسیاری تحمل کردند تا نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران برقرار شد. این نظام، امام خمینی(ره) و شهدا،‌ اسلام و حاکمیت خدا و عدالت و امنیت را می خواست.



امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به تقوا، ادامه راه شهدا،‌ پرهیزکاری و اجتناب از گناه و حرکت در خط امام(ره) نیاز دارد، اظهار کرد: من هشدار می‌دهم وضعیت امروز ما وضعیت خوبی نیست.



وی با اشاره به معضلاتی از جمله ربا،‌ رشوه‌،فساد اداری،‌دریافت زیر میزی از سوی برخی پزشکان، افزایش سن ازدواج، شیوع طلاق و ... افزود:‌ آیا این اسلامی است؟ آیا اینگونه اقدامات خجالت‌آور نیست؟



جنتی با طرح این پرسش که فتنه و فتنه‌گر کیست که امروز در وضعیت فعلی در حال جولان دادن است، خاطرنشان کرد:‌ اینها که امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهمیده‌اند که از عمال بیگانه هستند. دیگران نیز کف و سوت زده‌اند و تحسین‌شان کردند و به آنها آفرین گفته‌اند؛ حال سزاوار است چنین پست‌هایی به دست این افراد بیفتد؟



خطیب موقت جمعه این هفته تهران با بیان اینکه معرفی افراد برای وزارت علوم از جمله مواردی است که در این مورد علنی شد، اظهار کرد: من از مجلس تشکر می کنم که استقلال خود را نشان داد. اعتراض کرد و به چنین افرادی رای نداد چرا که این افراد با فتنه ارتباط داشتند.



جنتی همچنین با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا زمانی که می خواهند فردی را معرفی کنند چنین افرادی را معرفی می‌کنند، گفت:‌ آیا مقام بالایی که این افراد را معرفی می‌کند خود اینگونه فکر می‌کند؟ در این صورت باید در افکار خود تجدیدنظر کند و چنانچه نیز مشاورانی به او مشاوره می دهند باید آنها را عوض کنند.



وی با بیان اینکه معرفی افراد برای وزارت علوم از جمله مواردی بود که علنی شد و همگان در جریان آن قرار گرفتند، گفت:‌ جاهای دیگر و پست‌های دیگری وجود دارد که افرادی چیده می‌شوند و کسی صدایش در نمی‌آید. مهره‌های فتنه را سر جاهای مختلف می چینند؛ اینها درست نیست.



خطیب امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم حاکم شدن تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: افراد افراطی را جذب نکنید بلکه افراد معتدل جذب کنید و بچه مسلمانان با تفکر بسیجی را طرد نکنید.



جنتی با اشاره به بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود فرموده‌اند که توجه داشته باشید که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفین جامعه را لمس کرده باشند و در فکر آسایش و رفاه آنان باشند.



وی با طرح این پرسش که چرا باید افرادی که میلیاردر هستند و سرمایه‌ی صدمیلیاری و هزارمیلیاردی دارند پست‌های سنگین را در دست بگیرند، اضافه کرد: در وصیتنامه امام(ره) آمده است که توجه داشته باشید سرمایه‌داران و زمین‌خواران و مرفهین چنین پستهایی را کسب نکنند؛ چرا که آنها نمی‌توانند تلخی محرومیت و رنج گرسنگان را بفهمند.



امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امروز مسوولین اقداماتی می‌کنند که در عین جزئی بودن زیر سوال است. به طور مثال می‌روند و از شرکتی که متهم به صهیونیسم بودن است 12 هزار میلیارد نخ سیگار مارلبرو می‌خرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین