تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
plusresetminus
حزب الله : مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی ارشاد گفت: کناره‌گیری غلامی‌جلیسه از مدیرعاملی خانه کتاب، ارتباطی با ادعاهای مطرح شده درباره برخی تخلفات در دوره مدیریت او ندارد.
۰
کد مطلب : ۱۶۲۸۵۵
توضیحاتی درباره مدیریت سابق خانه کتاب
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب امروز یکشنبه ۲۹ بهمن پس از حدود ۴ سال از این موسسه رفت و جای خود را به نیکنام حسین‌پور مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داد.
 
علی‌الظاهر و مطابق صحبت‌هایی که امروز در مراسم تودیع جلیسه از خانه کتاب مطرح شد، وی هفته گذشته استعفای خود را تقدیم محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده که سرانجام با موافقت جوادی، مواجه شد.
 
مجبور شدم دروغ مصلحتی بگویم!
 
وی که اواخر دیماه امسال و پس از انتشار مطالبی در خصوص رفتنش از خانه کتاب در فضای مجازی، این موضوع را قویاً تکذیب کرده بود، امروز در پاسخ به خبرنگار مهر که بالاخره دلیل استعفای شما چه بود؟، گفت: دلیل اینکه من آن زمان شایعه استعفایم را تکذیب کردم، این بود که باید جایزه کتاب سال برگزار می‌شد؛ اگر آن زمان دلیل استعفایم را می‌گفتم، تنش ایجاد می‌شد و مجبور شدم یک دروغ مصلحتی بگویم!
 
جلیسه ادامه داد: واقعیت این بود که من خیلی وقت بود که تصمیم به رفتن داشتم ولی دوستان، ما را رها نمی‌کردند. از این به بعد هم سعی می‌کنم بیشتر بنویسم و کارهای عقب افتاده این چهار سال را انجام دهم.
 
مدیرعامل سابق خانه کتاب همچنین در جواب این پرسش که اگر دوران مدیریت خودتان را قابل دفاع می‌دانید، چرا حاضر به پاسخگویی به آنچه خودتان «شایعه‌سازی درباره مدیریت خانه کتاب» می‌خوانید، نیستید؟، تاکید کرد: این حرف و حدیث‌ها در فضای مجازی و در جایی که هویت مشخصی نداشت، منتشر می‌شد؛ وقتی جایی هویتی ندارد، من چگونه می‌توانم به آن پاسخ دهم؟ اصلاً به کجا پاسخ دهم!؟
 
تا الان گزارشی از تخلف نداشته‌ایم
 
همچنین همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر که چرا وزارت ارشاد به برخی مطالب ادعایی در خصوص برخی فعالیت‌های موسسه خانه کتاب در دوره مسئولیت مجید غلامی جلیسه واکنش نشان نداده و آیا فکر نمی‌کنید این سکوت، موجب تقویت آن شائبه‌ها و ادعاها می‌شود؟، گفت: این، اولین بار نیست که در فضای مجازی و غیررسمی، اخبار غیرمستند مطرح می‌شود و گمانه‌زنی درباره برخی مسائل صورت می‌گیرد ولی اگر بنا بر پذیرش آنها باشد، اصلاً سنگ روی سنگ بند می‌شود.
 
این مقام مسئول در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه تاکید کرد: رفتن آقای جلیسه از خانه کتاب، ارتباطی با این مسائل ادعایی ندارد.
 
وی افزود: آنچه در مورد خانه کتاب رخ داد، استعفای مدیرعامل آن بود و علیرغم تلاشی که برای متقاعد کردن وی جهت تجدیدنظر در این تصمیم صورت گرفت، به هر صورت اصرار وی برای عملی کردن این تصمیم شخصی، منجر به این اتفاق و پذیرش استعفا شد.
 
امیرزاده در خصوص تخلفات ادعایی مطرح شده پیرامون خانه کتاب در این دوره هم تاکید کرد: ما تا الان گزارشی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین