تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
plusresetminus
حزب الله:با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو، 85 پروژه آب و فاضلاب در استان تهران با اعتباری بیش از 10 هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. جهانگیری با تاکید بر وجود مشکل آب در برخی کلانشهرها، بهره برداری انتخاباتی از مشکل آب را بی انصافی دانست.
۰
کد مطلب : ۶۱۸۵۵
کلانشهرها از بی‌آبی رنج می‌برند/ بهره‌برداری سیاسی از آب بی‌انصافی است
به گزارش شبکه خبری حزب الله، با حضور معاون اول رئیس جمهور 85 پروژه آب و فاضلاب در استان تهران به صورت همزمان افتتاح شد. اسحاق جهانگیری عصر امروز سه شنبه با حضور در شهرستان قدس علاوه بر افتتاح تصفیه خانه و شبکه جمع آوری خطوط انتقال فاضلاب شهر قدس، به طور همزمان 85 پروژه آب و فاضلاب در سطح استان تهران را نیز مورد بهره برداری قرار داد.



معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: استان هایی همچون تهران، اصفهان، مشهد، کرمان، فارس، البرز از مشکل آب رنج می برند و این حق نیست که برای مباحث انتخاباتی دست بر روی این مشکل بگذاریم بلکه باید همه دست به دست هم دهیم تا اینگونه مشکلات برطرف شود و دولت هم در این زمینه جدی است.



وی با بیان اینکه نحوه استفاده و صرفه جویی آب باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود ادامه داد: رسانه ها باید این موضوع را به عنوان یک فرهنگ عمومی تبلیغ کنند تا به یک موضوع جدی عمومی تبدیل شود.



جهانگیری بازگرداندن پساب آب را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: در این زمینه هم دولت منابع کافی را اختصاص خواهد داد و هم لازم است بخش خصوصی حضور جدی داشته باشند.



معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از نخبگان و یا فعالان سیاسی از این مشکلی که اکنون متوجه مردم است می خواهند بهره برداری سیاسی کنند که این انصاف نیست.



همچنین وزارت نیرو اعلام کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال 1385 آغاز شده و مساحت زمین این تصفیه خانه 12 هکتار است. دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب این منطقه، جلوگیری از مشکلات زیست محیطی و ممانعت از ورود چرخه آلودگی به زندگی شهروندان از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.



طول خط انتقال تاسیسات فاضلاب شهر قدس 3500 متر لوله به قطر 1400 میلیمتر، تعداد انتشعابات نصب شده 8500 فقره و کل هزینه های اجرای این طرح 504 میلیارد ریال بوده است.



خطوط انتقال و جمع‌آوری دفع فاضلاب شهر قدس به‌ طول 90 کیلومتر و مدول نخست تصفیه‌ خانه شهر قدس، 800 کیلومتر خطوط جمع‌آوری دفع فاضلاب در شهر تهران، نصب 100 هزار انشعاب فاضلاب در شهر تهران و 13 باب مخزن ذخیره آب با گنجایش 130 هزار در شهرهای استان از جمله این پروژه‌هاست.



همچنین 97 حلقه چاه حفر و تجهیز شده و 620 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب در سطح استان، 7 باب ساختمان اداری واحدهای خدمات مشترکان و بهره‌برداری به مساحت 4100 متر مربع و 11 باب ایستگاه پمپاژ از دیگر پروژه‌هایی است که عصر امروز به بهره‌برداری رسید.



اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در اینباره گفت: با بهره برداری از این پروژه، یک میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفتند که معادل 7 درصد جمعیت کل تهران است. در حال حاضر، 53 درصد تهران تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته است.



شهر قدس در غرب و قسمتی از آن در جنوب غربی تهران و جنوب شرقی شهر کرج واقع شده که بیشتر نقاط آن همجوار با این دو کلانشهر است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین