تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج با اشاره به محدودیت منابع آبی و مشکلات احتمالی در تأمین آب شرب همزمان با فصل گرم سال، بر ترویج مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: فرهنگ سازی عمومی بین شهروندان از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط، لازمه تحقق این مهم است.
۰
کد مطلب : ۱۴۵۹۵۳
مدیریت و مصرف بهینه آب با همکاری مردم محقق می شود/ضرورت فرهنگ سازی شیوه مصرف آب

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار  این مطلب را عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی شیوه مصرف آب، صرفه جویی و اصلاح الگوي مصرف این نعمت بزرگ الهی، یکی از راه های تحقق منويات مقام معظم رهبري در رابطه با اصل اقتصاد مقاومتي است.

شهردار کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده و میزان متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی می باشد، لذا ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یکی از اجزای اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در جهت آن واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

ترکاشوند ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی شیوه مصرف آب و استفاده سالم و پایدار از آن، خانواده ها نقش مهمی را در کنار دستگاه های اجرایی و ذیربط دارند که با تکیه بر نهاد اجتماعی مذکور، می توان بهینه سازی مصرف آب را بعنوان فرهنگی ماندگار در بین دانش آموزان و کودکان نهادینه ساخت.

این مسئول گفت: ما باید مردم را مجاب کنیم که اگر بخواهیم از منابع محدود آب مراقبت کنیم تا نسل های آینده آرامش داشته باشند، باید مصرف آب را مدیریت کرده و اقدامات فرهنگی را در این زمینه به اجرا درآوریم.
وی یادآور شد: اگر تک تک آحاد جامعه، نقش خود را در مصرف بهینه آب و مدیریت آن ایفا کنند می توان گفت 50 درصد راه در حوزه مدیریت مصرف آب طی شده است.

شهردار کلانشهر کرج خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، مدیریت شهری کرج طی چهار سال اخیر، اقدامات مثبتی را در این راستا به انجام رسانده است که جایگزین کردن آب خام به جای آب شرب در آبیاری عرصه های سبز شهر، راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای و کاشت گیاهان پوششی کم مصرف نظیر درختچه های زینتی و گلهای تزیینی به جای چمن از جمله آن است تا گیاهان پوششی علاوه بر آنکه نیاز به آب کمتری داشته باشند نقش مهمی را در تصفیه هوا و زیبایی سیما و منظر شهری ایفا کنند.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین